2p

A Ford Motor Co. jövőbeni modelljeiben már nem használja a Takata Corp. légzsákfelfújó pirotechnikai eszközeit.

A Ford hétfői bejelentésével a Honda, a Toyota és a Nissan korábbi hasonló döntéséhez csatlakozott.

Az Egyesült Államokban eddig már 12 autógyár 19,2 millió járművét kellett visszahívni 23,4 millió vezető- és utas oldali légzsák javítására.

A Ford összesen 1,5 millió Mustang, Ford GT és Ranger pick-up modellt hívott vissza az inflátorok cseréjére.

Kelli Felker, a Ford szóvivője arról nem adott tájékoztatást, hogy a Ford más modelljei is Takata légzsákfelfújóval vannak-e felszerelve, közölte viszont, hogy minden olyan modellt visszahívtak, amit a Takata által problémásnak jelzett inflátorokkal szereltek fel.

A Takata ammónium-nitrát alapú gázfejlesztő vegyületet használ légzsákfelfújó berendezéseiben. Az erősen higroszkópos (nedvszívó) ammónium-nitrát robbanási karakterisztikái idővel változnak és a vegyületet tartalmazó patron szétfeszítésével sérüléseket okozhat. A Takata ezért az elkövetkező években fokozatosan kivezeti az ammónium-nitrát alkalmazását és guanidin-nitrát használatára tér át.

A Takata Corp. ebben a hónapban tette közzé első fél éves mérlegbeszámolóját, ami a visszahívási költségek miatt 5,6 milliárd jen (45,8 millió dollár) veszteséget mutatott. Éves nyereség előrejelzését pedig 75 százalékkal csökkentette.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!