2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Vagy új nevet ad iPad-jének az Apple Kínában, vagy megveszi a márkanevet attól a hongkongi cégtől, amely 2001-ben jegyezte be itt, sokkal korábban, mint hogy az amerikai vállalat kihozta volna táblagépét - derül ki a sencseni (Shenzhen) bíróság ítéletét követő szerdai sajtóbeszámolókból.

A hongkongi székhelyű Proview International Holdings két leányvállalattal rendelkezik, az egyik Tajpejben (Taipei) működik, a másik a dél-kínai Sencsenben, Proview Technology (Shenzhen) néven. A vállalat már 2000 és 2004 között több környékbeli országban, de még Mexikóban is bejegyeztette az iPad márkanevet, aminek használatát a tajvani leányvállalat 2006-ban közel 55 ezer dollárért végül eladta az Apple-nek.

Ezzel párhuzamosan a sencseniek fenntartották a jogukat a névhasználatra a szárazföldi Kína területén, s emiatt az Apple és Proview Shenzhen között már a kezdetektől jogi vita folyt, folyik. A bíróság az Apple által indított perben most kimondta, a névhasználat joga a kínai céget illeti meg.

A jelenleg csődközeli állapotban lévő egykor lapos kijelzőket gyártó vállalaton a bankok is szeretnék behajtani kinnlevőségüket, s ezért egy konzultáns vállalkozást bíztak meg, amely érdekeiket is képviselve volt jelen a bírósági tárgyaláson.

Li Szu (Li Su) e vállalat elnöke a bírósági végzését követően újságíróknak úgy nyilatkozott, hogy a Proview Shenzhen 10 milliárd jüan, vagyis közel 352 milliárd forint kártérítést fog követelni az Apple-től szerzői jogok megsértése miatt. A cég szerint a tavaly szeptember óta elkövetett jogsértés egyértelmű, s "minél több terméket értékesítenek, (az Apple) annál nagyobb kártérítésre lesz kötelezhető".

Az Apple egyelőre nem kommentálta az új helyzetet, de megfigyelők egy része úgy véli, a felek megegyeznek, míg mások elképzelhetőnek tartják, hogy az amerikai informatikai óriás más néven lesz kénytelen értékesíteni táblagépeit Kínában.

Az Apple China meghatározóan iPhone- és iPad-eladásokból származó harmadik negyedéves bevétele az idén elérte 3,8 milliárd dollárt, vagyis megközelítően a 853 milliárd forintot, ami hatszorosa az egy évvel korábbi azonos időszakinak.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!