A rendelet szerint a légi járat törlése esetén a légi fuvarozó köteles az utasoknak felajánlani a jegy árának visszatérítését vagy átfoglalást a végső célállomásukhoz. Jogosultak továbbá díjmentes segítségre és 250-600 euró közötti kártérítésre. Ez ellen ugyan több légitársaság is az Európai Unió bíróságához fordult, ám a testület a nemzetközi joggal összeegyeztethetőnek ítélte kedden a rendeletet.
Az easyJet arra kéri az Európai Bizottságot, hogy módosítsa a szabályozást, hogy az működőképes és korrekt legyen a légitársaságok számára. Azt kérik, hogy ne kelljen a légitársaságoknak kártérítést fizetniük olyan események után, amelyek rajtuk kívülálló okokból következtek be. Szintén szeretnék elérni, hogy a pénzbeli kártérítés legyen arányos az utas által fizetett díjjal, mivel a diszkont társaságok jegyárai általában alacsonyabbak a kártérítési díjaknál.
Toby Nicol, az easyJet vállalati kommunikációs igazgatója közleményében értetlenségének adott hangot, hogy miért a légitársaságokat büntetik, miközben járatkésések többsége a légiközlekedés-irányítás miatt következik be, amelyért éppen az EU illetékes. Ráadásul a légitársaságok nem folyamodhatnak semmiféle kártérítésért az Eurocontrol nem megfelelő működése kapcsán. Az Európai Bizottság szigorúan bünteti a diszkont légitársaságokat, miközben szemet huny más - például az Alitalia és az Olympic Airlines - légitársaságokba áramló eurómilliárdok felett. Továbbá, a metrók és vasutak üzemeltetőire nem vonatkoznak ilyen kötelezettségek, holott több milliárd euró áramlik infrastruktúrájuk fenntartásába és fejlesztésébe - fejtette ki a vezető.
A légitársaság közlésében hangsúlyozza: nem az utasok jogait kívánja csorbítani, hanem megfelelő és értelemszerű szabályozást szeretne, amely nem bünteti egyik légitársaságot vagy utasszállítási módot sem indokolatlanul a többivel szemben. Az easyJet úgy véli, az új előírások azt mutatják, hogy az EU nem értékeli az alacsony árakat, valamint a nemzeti és diszkont társaságok közötti korrekt helyzetet.
(MTI)