2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az újautó-piac fellendülése ellenére tovább emelkedett a hazai személygépkocsi-állomány átlagos életkora.

Az újautó-piac 20 százalékos növekedése mellett olyan mennyiségű öreg import-kocsi árasztotta el a hazai piacot tavaly, hogy tovább emelkedett az állomány életkora és elérte a 13,4 évet.

A márkák között mindössze 4 olyan van, amelyből átlagosan még 10 év alattiak futnak Magyarországon. Ennek oka ugyanakkor nem a vásárlók anyagi lehetőségében keresendő, hanem hogy viszonylag későn kezdték el termékeikkel elárasztani a magyar piacot, vagy nevet váltottak, így az autóknak még „nem volt idejük megöregedni”. Ilyen a két koreai gyártó, a Kia és a Hyundai, a Dacia, illetve a Daewoo utódjaként futó Chevrolet, amely nem mellesleg ki is vonul Európából.

A 3 német prémiumgyártó közül a BMW-k a legfiatalabbak a maguk 12,3 évével, az Audik 13,7, a Mercedesek pedig 14,7 évesek. A Volvók (11,1) ehhez képest egész fiatalok.

A tömeggyártók esetében a Ford tulajdonosok vannak a legjobb helyzetben, autóik 11,7 évesek. Az Opelek viszont 13,8, a VW-k pedig 14,8-ik születésnapjukat ünnepelték tavaly. A VW-csoporthoz tartozó Skoda, amelynek középkategóriása vezeti az újautó-eladások modell szintű toplistáját 11,6 éves, a Seat pedig 12,4.

A franciák közül a Citroen a legifjabb 11,9 évvel, őt a Peugeot követi 12,2, majd pedig a Renault 12,5-ös átlagéletkorral.

A legfiatalabb japán a nagyobbak közül a Toyota (10,9), őt a Nissan (11,6), a Honda (11,9), Mazda (12,8) és a Mitsubishi (15) követi. A speciális helyzetben lévő Suzuki tavaly 12,5 éven állt.

Mindössze egyetlen olyan márka volt, amely fiatalodott, ez pedig a Dacia 1,3 évvel.

A öregedési rekorder pedig  - nem számolva a keleti kocsikkal, a már nem létező Daewoo-val és a kivonuló Chevrolettel – a Suzuki volt. Ez nem meglepő, hiszen a márka eladásait a frank alapú hitelek katalizálták, a válság óta viszont nem nagyon kap utánpótlást a „mi autónk”.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!