3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Két nagy német fapados szövetséget kötött annak érdekében, hogy a legnagyobb európai társaságokkal fel tudják venni a küzdelmet. A cégek képviselői szerint csak a tapasztalatok fényében döntenek az együttműködés elmélyítéséről.

Elsősorban az ír Ryanair és az angol easyJet elleni eredményesebb küzdelmet szolgálja a legnagyobb német fapados légitársaságok, az Air Berlin és a DBA most bejelentett szövetségének. A vállalatok a jövőben beengedik az eddigi konkurensek ajánlatait a rendszerükbe, így a weboldalaikon járatokat kereső utasok a jövő hónaptól immár együtt fogják látni a két cég ajánlatait.

A szövetséget a szakemberek szerint az tette lehetővé, hogy nem jelentenek közvetlen konkurenciát egymásnak. A müncheni székhelyű DBA -, amely nemrég

rendelt 40 Boeing gépet

, - elsősorban a belföldi járatok piacán erős, addig a második számú német légitársaságnak tartott Air Berlin az európai metropoliszokba és a kedvelt turisztikai célpontokba szállít sok utast. A járataik keresztpromócióját így az utasok a szolgáltatások kiterjesztéseként értelmezhetik, vélekedett mindkét vállalat vezetője. Felmerült az is, hogy a későbbiekben a járataikat harmonizálják, illetve közös járatszámozást vezetnek be, erről azonban csak a mostani lépés tapasztalatait követően lehet szó, mondta el a Financial Times Deutschlandnak Joachim Hunold az Air Berlin főnöke.

Az Air Berlin életében nem ez az első alkalom, hogy valamelyik vetélytársával összefog az erősebb konkurensek ellen. 2004-ben például a legnagyobb európai turisztikai konszern érdekeltségébe tartozó Hapag-Lloyddal fogtak össze, hogy egyeztessék egymással jövőbeni járatkínálatukat. Az akkori lépéssel a céljuk az volt, hogy emelni tudják járataik kihasználtságát. Korábban az Air Berlin és Niki Lauda volt Forma 1-es világbajnok cége, a Niki hozta létre az olcsó jegyeket forgalmazó európai légitársaságok első szövetségét.

Az elemzők ugyanakkor arra is felhívják a figyelmet, hogy az elmúlt években dinamikusan fejlődő Air Berlin a DBA-val karöltve komoly kihívója lehet a legnagyobb német légitársaságnak, a Lufthansának. A piacvezető cég sem vár karba tett kézzel, az elmúlt időszakban határozott lépéseket tett pozíciója megőrzése érdekében, így például beszállt a fapadosok diktálta árversenybe.

Az is felmerült, hogy a Lufthansa a fapados piac egyik nagyobb szereplőjével erősít. Ennek érdekében az EU-Bizottsághoz már eljutatta engedélyezési kérelmét a Eurowings teljes átvételére. A Lufthansa jelenleg 49 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a dortmundi cégben, amely a Germanwings anyacége. Az első 24,9 százalékos pakettet 2000 végén szerezte meg, részesedését később 49 százalékra növelte. A napokban keltezett brüsszeli közleményt sem a Lufthansa, sem az Eurowings nem kommentálta.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!