3p

Nemzetközi piacokra lép az idén a Business Telecom (BTel) alternatív távközlési szolgáltató, a terjeszkedéshez a cég átalakította vállalati struktúráját és növelte dolgozóinak létszámát is.

A cég a nyár folyamán három országban, Németországban, Ausztriában és Szlovákiában nyit fióktelepeket, amelyek szeptemberben kezdik meg az operatív működést. Az új piacokon jelenleg a munkatársak toborzása és kiválasztása folyik - közölte a társaság a tőzsde honlapján. Az új vállalati struktúrában stratégiai és operatív igazgatóságok jöttek létre, központosított irányítás alatt működik a szolgáltatás, a műszaki vezérlés, az értékesítés, valamint az ügyfélszolgálat is.

A cégcsoport foglalkoztatottainak száma a korábbi 100-ról 140-re nőtt 2014-ben. A külföldi fióktelepek nyitása mellett a vállalat tíz országban kötött franchise-szerződést, összesen 5,4 millió euró (mintegy 1,65 milliárd forint) értékben, így az új innovatív terméke már nemcsak Magyarországon, hanem Európa számos országában is elérhető lesz az előfizetők számára.

A hazai piacon az idén februárban bevezetett szolgáltatás segítségével az ügyfelek jelentősen csökkenthetik internet szolgáltatásuk havidíját azáltal, hogy böngészés közben megnézik a felkínált reklámokat. Az indulás óta eltelt négy hónap alatt több mint 73 ezer új előfizetői regisztráció érkezett a BTel új termékére, és közel 50 ezer ügyfélnél már bekötötték az új szolgáltatást. A BTel-nek csak ez az új ügyfélkör 1,2 milliárd forintos éves bevételt jelent a közlemény szerint.

A Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában szereplő BTel az elmúlt három évben többször hajtott végre kötvény- és részvénykibocsátást is. A tőkepiaci forrásbevonások segítettek megvalósítani a vállalat fejlesztési és terjeszkedési céljait. A BTel saját tőkéje meghaladja a 3,8 milliárd forintot. A cég a finanszírozását a jövőben is a tőkepiacról kívánja biztosítani, de áprilisban felhatalmazást kért az igazgatótanácstól hitel felvételére is.

A 2006-ban Kecskeméten alapított BTel budapesti és szerencsi kirendeltséggel is rendelkezik. A vállalat internet-, telefon- és televíziós szolgáltatást is nyújt saját mikrohullámú hálózaton, műholdon keresztül, bérelt vezetékes, valamint mobil hálózaton is, utóbbit a Vodafone-nal partnerségben. A cégnek több mint 120 ezer ügyfele van.

A BTel 2013-ban 4,85 milliárd forintra növelte árbevételét az előző évi 3,55 milliárdról, adózás utáni eredménye 554 millió forint volt tavaly az előző évi 60 millió forint után. A cég 2014-ben közel 10 milliárd forintos árbevételt tervez. Az idei első negyedévben nettó árbevétele meghaladta az 1,6 milliárd forintot a tőzsdei gyorsjelentése szerint.

A távközlési szolgáltató részvényeit 2012 májusában vezették be a BÉT-re, a papírok idén márciusban kerültek át a prémium kategóriába. A 100 forint névértékű papírokkal csütörtökön délelőtt 800 forint körüli árfolyamon kereskedtek. Az elmúlt egy évben a BTel részvények legmagasabb árfolyama 1392, a legalacsonyabb 742 forint volt. A cég részvényeit 2013 augusztusa óta a Frankfurti Értéktőzsdén is listázzák.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!