Sir Terry Leahy a brit piacon szerzett túl nagy élelmiszerforgalmazási részesedésükkel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy a vásárlók azok, akik végső soron eldöntik, milyen jelentős piaci tényezővé válik egy cég. Az áruházlánc jelenleg közel 30 százalékát birtokolja a brit élelmiszerpiacnak.
A vezér a Daily Telegraph című lapnak nyilatkozva megvédte a vállalat 2 milliárd angol font értékű nyereségét. Úgy vélte, nominálisan egyesek szerint talán magas, ám ha a teljes árbevételhez viszonyítják, akkor mindössze 3 százalékos nyereség-arány jön ki. Ha más ágazatokkal hasonlítjuk össze, koránsem lehet kiugró profitról beszélni - jegyezte meg. A cégvezető brit kiskereskedelmi piacról azt mondta, nincs monopólhelyzetben a Tesco, a lakosság több mint 90 százaléka legalább három kiskereskedelmi lánc közül választhat.
Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a Tesco további külföldi terjeszkedési terveket sző, nemrégiben megjelent az Egyesült Államokban is. Jó egy hónappal ezelőtt viszont Nagy-Britannia vezető áruházláncánál még azt hangoztatták, hogy egyelőre nem kívánnak új piacokra belépni. Akkor a társaság pénzügyi igazgatója egyetértett az idei év nyereségére vonatkozó elemzői előrejelzésekkel, amelyek szerint 2005-2006-ban az adó előtti eredmény 2,18 milliárd font (3,86 milliárd dollár) lesz.
A társaság 53 magyarországi üzletében 17.000 munkavállalót alkalmaz, és hetente csaknem kétmillió vásárlót szolgál ki.
Kapcsolódó anyagok:
Hétezres bővítést tervez a Tesco brit riválisa
Tesco: célja van az őrült terjeszkedésnek
Amerikát is meghódítaná a Tesco