2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Tesco főnöke brit sajtójelentések szerint elégedett a kiskereskedelmi vállalkozás külföldi teljesítményével, de véleménye szerint cége még viszonylag kis "játékosa" a nemzetközi piacnak.

Sir Terry Leahy a brit piacon szerzett túl nagy élelmiszerforgalmazási részesedésükkel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy a vásárlók azok, akik végső soron eldöntik, milyen jelentős piaci tényezővé válik egy cég. Az áruházlánc jelenleg közel 30 százalékát birtokolja a brit élelmiszerpiacnak.

A vezér a Daily Telegraph című lapnak nyilatkozva megvédte a vállalat 2 milliárd angol font értékű nyereségét. Úgy vélte, nominálisan egyesek szerint talán magas, ám ha a teljes árbevételhez viszonyítják, akkor mindössze 3 százalékos nyereség-arány jön ki. Ha más ágazatokkal hasonlítjuk össze, koránsem lehet kiugró profitról beszélni - jegyezte meg. A cégvezető brit kiskereskedelmi piacról azt mondta, nincs monopólhelyzetben a Tesco, a lakosság több mint 90 százaléka legalább három kiskereskedelmi lánc közül választhat.

Mint arról az mfor.hu korábban beszámolt, a Tesco további külföldi terjeszkedési terveket sző, nemrégiben megjelent az Egyesült Államokban is. Jó egy hónappal ezelőtt viszont Nagy-Britannia vezető áruházláncánál még azt hangoztatták, hogy egyelőre nem kívánnak új piacokra belépni. Akkor a társaság pénzügyi igazgatója egyetértett az idei év nyereségére vonatkozó elemzői előrejelzésekkel, amelyek szerint 2005-2006-ban az adó előtti eredmény 2,18 milliárd font (3,86 milliárd dollár) lesz.

A társaság 53 magyarországi üzletében 17.000 munkavállalót alkalmaz, és hetente csaknem kétmillió vásárlót szolgál ki.

MTI/Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Hétezres bővítést tervez a Tesco brit riválisa
Tesco: célja van az őrült terjeszkedésnek
Amerikát is meghódítaná a Tesco

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!