1p

Ha a fogyasztók 10 százalékkal több jövedelmet kapnának, akkor ebből - európai átlagban - 2 százalékot fordítanának megtakarításra, míg a magyarok csak 1,3 százalékot, ami messze a legalacsonyabb a régiós országokhoz képest - közölte a Nielsen piackutató cég felmérése eredményét pénteken az MTI-vel.

A magyarok a többletjövedelemből a legtöbbet - 2,4 százalékot - otthon elfogyasztható ételre és italra költenék. Az európai átlag ennek éppen a fele.

A ruházati cikkeknél a költési arány a magyarok körében 1,3 százalék, míg az európai átlag 1,1 százalék.

Az utazásnál újra nyílik az olló: amíg az európaiak a többletjövedelmükből 1,4 százalékot költenének erre, a magyarok körében az arány csak 1 százalék.

mfor.hu szerk: a Nielsen megállapításának érvényességét jövőre "élesben lehet majd mérni" Magyarországon, hiszen 2013-ban várhatóan jelentősebb társadalmi rétegeknél (alacsonyabb bérűek, nyugdíjasok) is nőni fog a reáljövedelem. Ha a piackutató felmérését az élet is visszaigazolja, akkor jövőre nőni fog a lakosság fogyasztása.

MTI/mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!