3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A decemberi nagy bevásárlások idején a napi fogyasztási cikkek forgalma 25 százalékot meghaladó mértékben is nő az előző hónaphoz képest.

A decemberi nagy bevásárlások idején a napi fogyasztási cikkek forgalma 25 százalékot meghaladó mértékben is nő az előző hónaphoz képest - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet felméréseiből.

A vásárlások száma és értéke különösen a legnagyobb eladóterű bolttípusban, a hipermarketekben növekszik jelentősen - mondta Horváth Anna cégvezető. A háztartások élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum beszerzéseiből a hipermarketekre tavaly novemberben 15 százalék jutott, majd decemberben 18. A piackutatók az idén decemberben is hasonló növekedésre számítanak. Tavaly a napi fogyasztási cikkek forgalma decemberben 166 milliárd forint volt, szemben a novemberi 131 milliárd forinttal. Ezt követően januárban 31 százalékkal visszaestek a cikkcsoport eladásai, 115 milliárd forintra.

Az egyes termékcsoportok közül a legnagyobb növekedést tavaly karácsony táján majonézből, sörből és szénsavas üdítőitalból regisztrálta a GfK, de érzékelhetően keresettebb lett a táblás csokoládé, a gyümölcslé, a jeges tea és tejföl is. Az intézet felmérései szerint még nagyobb mértékű szezonalitás jellemzi az elektromos háztartási készülékek piacát: egyes áruféleségek éves forgalmából ugyanis 30-40 százalékot a karácsonyi időszakban, november-decemberben bonyolítanak le. Az év végi csúcs egyrészt a szokásos ajándékozások időzítésére, másrészt az ilyenkor esedékes jutalmak vagy tizenharmadik havi bérek révén hirtelen megnövekvő vásárlóerőre vezethető vissza.

A GfK 1.000 bolt forgalmát reprezentáló minta eladásainak folyamatos figyelésével végzett vizsgálata szerint a karácsonyi vásárlásoknál felerősödik a trend, amely szerint a magasabb minőségű, értékesebb szolgáltatást nyújtó, de drágább készülékek egyre inkább keresettek. A legfrissebb felmérések alapján kiemelkedő kereslet mutatkozik az idén november-decemberben a videorekorderek és hifi-tornyok iránt, de a slágertermékek közé várható a DVD is.

Az idei karácsonyi szezon eddig érzékelhető tendenciája, hogy tovább szűkül a karácsonyi vásárlási periódus. A kereskedők ugyanis a korábbi kéthónapos szezonnal szemben néhány éve még az utolsó három, majd két hétben tapasztalták a csúcsot. Az idén igazi nagy rohamra már csak az utolsó néhány napon számítanak. Az elektromos háztartási készülékek vásárlásának színhelyeit tekintve, jelentős eltolódások tapasztalhatók a hipermarketek és bevásárlóközpontok javára, ami nagy terület és a nagy választék mellett azzal is magyarázható, hogy a vevők egyre rövidebb időt szánnak a vásárlásra. A várható karácsonyi roham ellenére a piackutatók szerint az idén 8-10 százalékkal visszaesik az elektromos háztartási készülékek forgalmának értéke, míg tavaly az inflációt meghaladó mértékben, 10-15 százalékkal nőttek a cikkcsoport eladásai, s összességében megközelítették a 200 milliárd forintot.

Az idei karácsony várhatóan 33-35 milliárd forintos forgalmat hoz majd szórakoztató elektronikai és elektromos háztartási készülékekből, ami azonban a piackutatók szerint nem elég ahhoz, hogy éves szinten is növekedést mutassanak ki.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!