3p

Női idomokra cserélte három csíkját a német sportszeróriás, az Adidas. Legújabb modelljei tervezéséhez Stella McCartney-t kérte fel, hogy megfelelően ötvöződjön stílus és funkcionalitás. Minderről az érdeklődők legközelebb a Brandfestivalon győződhetnek meg személyesen is.

Egyéni úton jár a Nike

Híres divattervezők újszerű próbálkozásai
Tom Ford, a Gucci divat-tervezője az Estée Lauder parfümökhöz készített új csomagolást

Karl Lagerfeld néhány éve a Quellének, majd 2004-ben a H&M-nek ter-vezett kollekciót

Versace, Armani, Yama-moto bútortervezőként is kipróbálta magát

A Puma tervezői sorát még olyan nevek tarkítják, mint a design-guru Philippe Starck vagy a korábban szupermodellként avanzsált Christy Turlington. Míg Starck saját cipőkollekcióval keresi a fogyasztók kegyeit, addig Turlington lábbeli mellett ruhát is tervez a vállalat számára immár 6 éve.

Ez utóbbiakat a jóga ihlette, s mára technikai sportruházati termékekkel is kiegészült a Turlington-kollekció. Gaul Zsófia kérdésünkre elmondta, hogy ezek a modellek minimalisták, letisztultak és sokkal kifinomultabbak, mint a többi, nagyközönségnek tervezett darab, s ez az árukban is megmutatkozik.

A magyar fogyasztók pedig árérzékenyek, amit Telkes is megerősített. A menedzser azonban hozzátette, hogy célcsoportjuk fizetőképes, így számukra nem okoz gondot a középmagas árkategóriájú Adidas termékek megvásárlása. Ugyan hazai tapasztalatokról még korai lenne beszámolni, külföldön gyorsan elfogynak a kis szériás kollekciók, melyekhez országonként csak néhány üzletben lehet hozzájutni.

Saját stratégiát követ a Nike

A Pumához hasonló, nagy horderejű tervezők bevetéséről a Nike-nál nem számoltak be. Nagy Ágnes arra a kérdésre, a jövőben terveznek-e együttműködést híresebb névvel, ugyancsak nemleges választ adott. Ahogy a vezető fogalmazott: "Nem a versenytársak kampányai alapján dönt a vállalat a követendő stratégiáról."

Ha híres tervezőket nem is nevesít a cég, koreográfust már többet is alkalmaztak egy-egy kollekció sikeres bemutatásához. Jamie King például Anastazia és Britney Spears koncertjének koreográfiája mellett részt vett a Nike Dance kampány koreográfiájának megtervezésében is, míg itthon Seres Attilát kérték fel hasonló produkciókhoz. A Nike Magyarország marketing vezetője az mfor.hu kérdésére elmondta, nem mindegy, milyen gondolatot kelt a fogyasztóban a termékhez kapcsolt név, ezért nagyon körültekintően kell kiválasztani azokat a személyeket, akik a márkához adják arcukat.

Sportszermárkának tervezni kihívás

Egy tervezői darab

A vállalatok tehát óvatos duhajok, a tervezők viszont örülnek a nem mindennapi felkéréseknek. Ez derült ki legalábbis Makány Márta divattervező válaszaiból. "Nagyon szép feladat egy sportmárka kollekció elkészítése, ahol a cég és a tervező egyedi stílusa kell, hogy ötvöződjön.

A tervező új oldaláról mutatkozhat be, ruhadarabjai szélesebb körben válnak elérhetővé, a sportszercég pedig új célcsoportot szólíthat meg az exkluzív, korlátozott számú termékkel" - fogalmazott Makány. Jó lenne, ha akadna olyan hazai designer, akit együttműködésre kér fel egy nemzetközi vállalat, a divattervező azonban erre nem sok esélyt lát.

Istvánko Viktória

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!