2p

Az elmúlt évben egymást követték a nagy felvásárlások. A látványos bejelentések mögé nézve úgy tűnik, hogy a gyors növekedés nem mindig maga a diadalmenet. A legtöbb esetben ráadásul a munkavállalók ás ügyfelek érdekei gyakran alapvetően eltérnek a pénzügyi körök elvárásaitól.

Az elmúlt évben egymást követték a nagy felvásárlások. A látványos bejelentések mögé nézve úgy tűnik, hogy a gyors növekedés nem mindig maga a diadalmenet. A legtöbb esetben ráadásul a munkavállalók ás ügyfelek érdekei gyakran alapvetően eltérnek a pénzügyi körök elvárásaitól.


Az elmúlt években szinte divatba jöttek a nagy felvásárlások és egyesülések. .Ennek hatására egyesekben az a benyomás alakulhatott ki, hogy az olyan, hagyományos értékmérők, mint a bizonyított szakértelem, a technológiai felkészültség másodlagossá váltak. Bár a felvásárlások révén valóban gyorsan gyarapítható az ügyfélkör, látványosan nőhet az árbevétel, a növekedés menedzselése - kifelé és befelé egyaránt - olyan feladatokat ró a menedzsmentre, melynek a tapasztalatok alapján csak kevesen képesek megfelelni.

Az óriási egyesülések, felvásárlások valójában nem az ügyfelek érdekeit szolgálják, sokkal inkább a pénzügyi köröknek szólnak. A gyakran rosszul menedzselt egyesülési/felvásárlási folyamatok következményei viszont annál jobban sújtják az ügyfeleket. A hasonló üzleti körben, de világosan elkülönülő fókusszal működő cégek egyesülése megzavarhatja a már világos, letisztult piacot. A rendezetlenné váló, a kívülről érkező vállalati kultúrát integrálni képtelen vállalat elvesztheti ügyfeleivel kiépített kiváló kapcsolatait.

Egy akvizícióval való növekedés sok időt, pénz és odafigyelést igényel. Egy nagy, illetve globális cégnek a tudás, a képességek és a szolgáltatások megfelelő menedzselését, fejlesztését párhuzamosan több országban - esetenként több földrészen - kell megvalósítania.
Egy cég növekedése 200-ról 1500 főre olyan mértékben megváltoztatja vállalati kultúrát és a működési modellt, hogy a teljes átalakulás akár éveket is igénybe vehet.

Nem árt tehát fenntartással fogadni a felvásárlásokkal kapcsolatos, lelkes híreket. Az üzleti életben nem a Godzilla film szlogenje érvényes. (Nem) a mértet a lényeg!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!