Nyakunkon a jövő: kulcskérdés a digitális érettség



A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót. Egyebek mellett ezzel és számos érdekes vállalati példával is megismerkedhettek az őszi Future Decoded konferencia résztvevői.

A világ egyik legnagyobb informatikai vállalata digitális transzformációhoz régóta nyújt szakmai támogatást, ám újdonság lesz, hogy a Microsoft a jövőben a gazdaság és társadalom szereplőinek digitális érettségét felmérő mutatót publikál. A Microsoft Digitális Fejlettségi Index (MDFI) például a kis- és középvállalkozásoknak (kkv-knak) nyújt majd segítséget abban, hogy elhelyezzék magukat a digitalizáció térképén. Aki szeretne képbe kerülni, annak egy online kérdőívet kell kitölteni. Ez azoknak a kisebb cégeknek is kapaszkodót jelent majd, akiknek sem idejük, sem erőforrásuk nincs egy átfogó digitális auditra.

A Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója, Szentkuti Gabriella azt hangsúlyozta, hogy felméréssel abban szeretnénk segíteni a hazai gazdaság motorját adó kkv-kat, hogy egyszerűen csak elkezdjék, vagy ha lehet, továbblépjenek a digitalizáció útján. Az eseményen Szentkuti Gabriella elmondta, a kezdeményezés segítségével a kkv-k döntéshozói gyorsan és egyszerűen kaphatnak képet arról, milyen teendőik, kötelezettségeik és lehetőségeik vannak digitalizációs téren, amely érintheti az ügyfélkapcsolatok ápolását, a belső kommunikációt, a tervszerű működést, az adatbiztonságot vagy a közösségi média üzleti célú, hatékony használatát.

Microsoft a kkv-k mellett az oktatási intézményeket is támogatnák. A vállalat digitális fejlettségi eszközrendszerének két további eleme ugyanis az iskolák érettségére fókuszál. Lesz egyrészt egy intézményi szintű, az iskolák digitális érettséget vizsgáló kérdőív, illetve egy egyéni digitális kompetenciamérő eszközt is fejlesztenek.

A Future Decoded konferencián több olyan esettanulmány is volt, amelyek a digitális transzformáció vállalati vetületeit mutatta be. Csöregi Levente, Waberer's CIO-ja (informatikai igazgató) arról beszélt, hogy miként változtatta meg a digitalizáció a logisztikai vállalat működését. Mint elmondta, korábban 20 fő és egy nap kellett ahhoz, hogy megtervezzék a kamionjaik útját és összehangolják a szabad kapacitásokat az igényekkel. A Waberer's a Nexogen szolgáltatásával és a Microsoft Azure felhőszolgáltatással ma már 6 munkatárs közreműködésével egy perc alatt le tudják tervezni 4000 kamion fuvarjait. Ráadásul sikerült összhangba hozni a három legfontosabb igényt - gyorsaság, minőség és skálázhatóság -, így nem kényszerülnek kompromisszumra egyik téren sem. A felállított rendszer a mostani minőséget és gyorsaságot kétszer ekkora flotta esetén is garantáltan biztosítani tudja. Csöregi Levente szerint a vállalat eredményessége, és az, hogy a piaci átlagot meghaladó töltöttséggel futnak a járműveik többek között a digitalizációnak köszönhetik.

Hasonló pozitív tapasztalatokról számolt be Czeglédi Miklós,az Auchan Magyarország IT igazgatója. A vezető a lánc webáruházának első évét mutatta be. Mint kiderült, noha a vállalatnak vannak nemzetközi tapasztalatai, illetve az egyik nagy versenytárs, a Tesco korábban elindította online platformját, a hazai vezetés nagyon óvatos volt sokáig. Tartottak tőle, hogy az online vásárlók miatt az áruházi forgalom csökken, és az új csatorna kanibalizálni fogja a hagyományos kereskedelmet.

Czeglédi Miklós szerint ugyanakkor, miután - 2015 őszén - megszületett a döntés az online értékesítésről, akkor mindenki minél előbbi indulást szeretett volna. Ez sikerült, hiszen 2016 elején a vásárlók egy kiválasztott körével elkezdték tesztelni élesben a rendszert, majd a tavalyi év őszén kiléptek a nagyközönség elé. Ehhez a Microsoft Dynamics Navision rendszerét és az Azure felhőszolgáltatás választották. Ez viszonylag jól testre szabható volt, integrált elektronikus számlázási rendszert lehet benne használni és integrált picker és futár alkalmazást is biztosít. A webes értékesítés első éve számos pozitív tapasztalattal és eredménnyel járt. Megnyugtató volt, hogy az online értékesítés felfutása ellenére a budapesti és az agglomerációban lévő áruházak forgalma nemhogy nem csökkent, de növekedett. Ahogy az Auchan informatikai vezetője szerint az is jelzés értékékű, hogy a cég magyarországi vezetője lett globális szinten a digitális kérdések nagykövete.

A Future Decoded idei második budapesti rendezvényén az MDFI és a vállalati esettanulmányok mellett számos érdekességgel megismerkedhettek a résztvevők, a Microsoft termékei közül bemutatták például Xbox One X-et, ami a világ legerősebb konzoljával is. A konferencia fókuszában ezúttal az informatikai biztonság fontossága került, nem véletlen, hogy a tavasszal idelátogató globális vezérigazgató, NN után ezúttal a vállalat vezetését Johnnie Konstantas képviselte, aki a Cybersecurity csoport élén áll a Microsoftnál.


Olvasta már?



hirdetés
hirdetés
elrejt
 
.