3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nyár közepén szállhatnak fel az első gépek a szegedi regionális kereskedelmi repülőtérről - jelentette be Dózsa Gábor, a repteret üzemeltető Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója csütörtökön.

A közlekedési társaság célja, hogy nyártól a légikikötő ideiglenes határnyitási joggal rendelkező nyilvános kereskedelmi repülőtérként üzemelhessen és beinduljon a kereskedelmi repülés - mondta az igazgató Szegeden, turisztikai és légi közlekedési szakembereknek rendezett konferencián.

A cég középtávú célja, hogy a reptér évente 60 ezer utast fogadjon és az üzleti, valamint sport célok mellett a környező kisebb légikikötők reális alternatívájaként működjön - tette hozzá.

Az 1915-ben katonai céllal létrejött, az 55-ös út mellett 195 hektáros területű reptér fejlesztésének első ütemeként a Betonút Rt. április 20-ig elkészíti a 30 méter széles és 1185 méter hosszú betonozott kifutópályát, a hozzá kapcsolódó gurulóutat és gyeprácsos tárolót. Ez a kifutópálya ötvenfős, legfeljebb 20 tonna össztömegű gépek fogadására lesz alkalmas - közölte a szakember. A társaság elkezdte a fogadóépület tervezését, a csomagok és az utasforgalom kezeléséhez szükséges berendezések beszerzését - tudatta az igazgató.

A tervek szerint a jövőben a kifutópályát 45 méter szélesre és 2500 méter hosszúra bővítik. A repülőtér közel 1,5 milliárd forintos fejlesztését az önkormányzat saját forrásai mellett a regionális fejlesztési tanács 540 millió és a Csongrád Megyei Önkormányzat 100 millió forintos támogatása tette lehetővé. A Magyar Terület- és Regionális Fejlesztési Hivatal eddig 250 millió forinttal járult hozzá a beruházáshoz, az idén pedig további 130 millió forinttal támogatja a reptér fejlesztését - mondta Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester.

[ajanlo=1331][igazitas=left/]Nem a szegedi ugyanakkor az egyetlen vidéki repülőtér, ahol a közelmúltban komoly fejlesztéseket hajtottak végre. Várhatóan márciusra befejeződik nettó 1,026 milliárd forintért a pécs-pogányi repülőtér fejlesztése, melyet fővállalkozásban a Villanyszerelőipari Rt. hajt végre. Az Austrian Airlines tavasztól Bécs-Pécs járatokat is üzemeltet majd, de felmerült annak a lehetősége is, hogy a kezdetben Sármellékről induló Ryanair Pécsre is szállítson utasokat.

Mint arról korábban az mfor.hu beszámolt, a debreceni reptér is nagy fejlődésen megy át. Győri Gyula repülőtéri tanácsnok szerint Debrecen önkormányzata eddig közel hárommilliárd forintot fordított a repülőtérre, illetve fejlesztésére. Az önkormányzat 2005-ös tervei szerint 373 millió forint jutott erre a célra. Tavaly a navigációs-fénytechnikai berendezést bővítették, a gurulóút fénytechnikáját építették ki és megnövelték a gurulási pálya íveit.

MTI/Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Vidéken épülhet az ország legnagyobb buszportja
Új trolikkal és villamosokkal bővül Szeged tömegközlekedése
Jövőre készül el a nemzetközi repülőtér Szegeden
Egymilliárdos fejlesztés a pécsi reptéren
Debreceni repülőtér: zavaros tulajdonviszonyok

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!