2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Októberben a Párizsi Autószalonon egy tanulmány-modell bemutatásával lebbenti fel a fátylat a nagy titoktartással övezett villanyautóplatformjáról a Daimler - jelentette be Thomas Weber fejlesztési igazgató.

"A struktúra felállt, a szakembergárda dolgozik, munkájuk első eredményei lépésről lépésre meg fognak jelenni az utakon" - fogalmazott. A Mercedes-Benznek a Tesla új SUV modelljére adott válasza még ebben az évtizedben kereskedelmi forgalomba kerül - jelezte pontos dátum megadása nélkül Thomas Weber.

A Volkswagen konszern leányvállalatai az Audi és a Porsche már bemutatták az 500 kilométeres hatótávúra igért Mercedes villanyautóhoz hasonlóan nagy hatótávú saját koncepcióikat, és a BMW is dolgozik a saját modelljén. A jelenleg kapható villanyautók többsége 100 kilométernél kisebb hatótávval rendelkezik, ami magas áruk mellett nagy akadálya széleskörű elterjedésüknek.

Mindenki a Teslát akarja megverni

Thomas Weber bejelentette, hogy a Daimler jelenleg alternatív hajtású modellekkel készül piaci offenzívát indítani. Az év végén jelenik meg a Smart villanyautó változata. A bő egytucat plug-in hibrid modell mellett a Damler tisztán elektromosautó-választékát eddig a Smart és a Mercedes-Benz B-osztály villanyautó változatai képviselték. A Daimler a közeljövőben új hibrid modelleket készül bemutatni.

A Daimler évek óta dolgozik a hidrogénből elektromos energiát fejlesztő üzemanyagcellás hajtású autók kifejlesztésén. Eredetileg 2014-re tervezték a szériaérett modell bemutatását, az árat azonban egyelőre nem sikerült elfogadható szintre csökkenteni. Jövőre azonban már megkedzik a Mercedes Brémai üzemében gyártott "GFC F-cell" SUV-modell értékesítését, ami a 2015-ben bemutatott Toyota Mirai-nak támaszt közvetlen konkurenciát. A dél-koreai Hyundai is készül egy üzemanyagcellás autó bemutatására. Az évtized végéig a Damler évi "hatszámjegyű nagyságrendben" tervez villanyautókat értékesíteni Thomas Weber elmondása szerint. Azaz legkevesebb 100 ezret.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!