4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az eredetileg tervezettnél kicsivel később indult, viszont a korábban beharangozottnál olcsóbb lett a cégek számára is nyitott iwiw-klubrendszer használata. Tavaly úgy szóltak a hírek, hogy az egyszeri ötezer forintos regisztrációs díjon felül kiépített kapcsolatonként 30 forintot kell majd fizetniük a vállalkozásoknak a rendszer használatáért. A végleges ár, viszont ennek alig több mint fele, azaz 18 forint.

Közösségi cégek (Mfor-montázs)

Fennállása óta a legjelentősebb fejlesztést hajtotta végre Magyarország legnagyobb közösségi portálja, amelynek köszönhetően már a nem egyéni felhasználók számára is "felszabadul" az iwiw. Korábban ugyanis csak magánszemélyek regisztrálhattak az internetes oldalon, a céges adatlapok felvitele tilos volt. Ennek ellenére számtalan neves és kevésbé neves márkanév, kisebb-nagyobb bolt volt benn a rendszerben, de városoknak, állatfajtáknak, elhunyt művészeknek is voltak oldalaik. Mostantól viszont bárki regisztrálhat, akár üzleti célú klubokat is a rendszerben. Eközben az egyéni felhasználók folyamatosan megszabadulnak a kéretlen bejelölésektől, állítják a rendszert birtokló T-Online-nál.

Olcsóbb a rendszer

Az új Klubrendszer bevezetése után a cégeknek, vagy profitszerzés céljából létrejövő közösségek tulajdonosainak (szervezeti és üzleti felhasználóknak) egyszeri regisztrációs díjat (bruttó 5000 forint), valamint felhasználóként bruttó 18 forint havidíjat kell fizetni. A nonprofit szervezeteknek csak a regisztrációs díjat kell kifizetniük, magánszemélyeknek továbbra is teljesen ingyenes marad a szolgáltatás. A bruttó 18 forintos bejelölésenkénti díj egyébként alacsonyabb az eredetileg tervezett 30 forintos árnál.

A rendszer maga egyébként úgy működik majd, hogy a közösség tagjai az érdeklődési körüknek megfelelő csoportokhoz (klubokhoz) csatlakozhatnak. A korábban "illegálisan" működő márkaoldalaknak is rengeteg "ismerőse" volt, a tesztidőszak alatt pedig "közösségek" név alatt működött a klubrendszer, és már így több ezer tagja volt például a hivatalos Nokia közösségnek. A szolgáltatás üzemeltetői ezért is joggal bízhatnak abban, hogy a klubrendszer népszerű lesz.

Külföldi példák is azt mutatják, hogy a céges közösségépítés már nemcsak a jövő, hanem a jelen marketingeszköze. A nyugati példák is azt mutatják, hogy a céges regisztrációk csak akkor váltanak ki ellenérzést a közösségépítő oldalak felhasználóiból, ha azok koncepciótlanok és erőltetettek. A céges megjelenésre pedig felhasználói oldalról is van igény a közösségépítő szájtokon. Egy idei amerikai felmérés olyan eredményre jutott, hogy a Myspace- vagy Facebook-felhasználók nem idegenkednek a népszerű márkák bejelölésétől.

A régi adatlapok is megmenekülhetnek 

"A brandek bizonyos értelemben státusszimbólumok is, ezért a fogyasztók személyes énképének szerves részévé váltak. Így az internetes közösségek tagjai sokszor maguk keresik az ismertebb, népszerűbb márkák adatlapjait" - elemezte korábban lapunknak egy idén publikált kutatás végeredményét Novák Péter a Magyar Reklámszövetség internetes tagozatának vezetője.

Az iWiW Klubrendszer a civil közösségek tulajdonosainak, a nonprofit szervezeteknek és az üzleti felhasználóknak – az egyéni felhasználókon kívül – számos újdonságot kínál: közösséget építhetnek, kihasználhatják annak a lehetőségét, hogy az emberek egymással, vagy a közösség üzemeltetőivel kölcsönösen információkat oszthatnak meg. Mindez folyamatos kapcsolattartást, események népszerűsítését, vagy akár közös megszervezését, vélemények cseréjét, akciók lebonyolítását stb. teszi lehetővé. A nem egyéni felhasználók ezáltal új kommunikációs lehetőségeket kapnak, amely kitörési lehetőségeket tartogathat számukra - állítják a cég vezetői.

A tesztidőszak alatt a Nokia a pldául "hétköznapi" reklámfelületként is használta a szolgáltatást: "Igyekszünk sok hasznos információt adni a klubtagoknak. Általános, hasznos tippeket készülékeinkkel kapcsolatosan. Terveink között szerepel, hogy a jövőben újdonságainkat is bemutatjuk a felhasználóknak" - közölték korábban a vállalatnál. Egy közösségi oldalnak az a lényege, hogy a kommunikáció nem egyoldalú. A cégnél arra is figyeltek, hogy a márkaklub tagjai milyen fórumokat indítottak a rendszerben.

A klubrendszer beindításával egy időben az iWiW lehetővé teszi, hogy a korábbi adatlapokat – amelyek közösségi célt szolgáltak – a tulajdonosuk Klubbá alakítsa át, amelyhez az adatlaphoz kapcsolódó azonosítóra és a jelszóra van szükség. Harminc nappal később az iWiW elkezdi törölni azokat az egyéni felhasználói regisztrációkat, amelyek nem valódi magánszemélyeket takarnak. Így egyrészt csökken a kéretlen levelek és bejelölések száma, másrészt elkülöníthetővé válnak a valós személlyel és a nem valós személyekkel rendelkező kapcsolatok.

LNG

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!