2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A legtöbb ember gyűlöli a reklámokat. Megszakítja a filmeket, megzavarja a zenehallgatást, megtöri a szövegeket, vagy kattintásra kényszerít. Pedig reklámok nélkül nincs ingyenes tartalomfogyasztás sem.

A reklámadóval kapcsolatos vita hevében, amely az elmúlt hónapokban bontakozott ki Magyarországon, számos érv hangzott el pro és kontra, sokan azonban igyekeztek elfelejteni, hogy mi a reklám valódi célja. Vannak akik egyfajta merényletként értékelik az „arcunkba tolt” fogyasztásra ösztönző ajánlatokat, holott valamennyi tartalom – ez a cikk is – azért készülhetett el, mert vannak cégek, aki reklámoznak.

Ha a 2013-as digitális reklámbüdzsét elosztjuk az interneztetők számával, akkor hozzávetőlegesen megkapjuk, hogy mibe kerülne nekünk a bannerek és felugró ablakok nélküli netezés egy éven keresztül. A PwC Magyarország számításai szerint a piac mérete 2013-ban 41,17 milliárd forintot tett ki, mialatt az internetezők számát a Gemius 5 millióra becsülte. A két számot elosztva kijön, hogy 8 234 forintot bedobva finanszírozhattuk volna azokat a tartalomszolgáltatókat, amelyek online hirdetési bevételt realizáltak tavaly.

A teljes 2013-as reklámköltés egyébként tavaly elérte a 175 milliárd forintot, vagyis ha ezt a mintegy 8 millió nagykorú fogyasztó között elosztjuk, akkor közel 22 ezer forint jönne ki. A teljes torta egyébként 2012-höz képest minimális mértékben növekedett, amelynek inkább örülni kell, hiszen ez garantálja például a sajtó függetlenségét, vagy a televízió esetén új sorozatok, filmek gyártását vagy megvételét.

Hasonló számítást végzett egy angol videó-hirdetésekkel foglalkozó oldal, az Ebuzzing is. Ott a reklámpiac sokkal nagyobb volumenű, 6,4 milliárd font (2502 milliárd forint). Ez az összeg 45 millió ember között oszlott volna szét, vagyis fejenként 140 fontot (54 700 forint) kellett volna fizetniük. A cég megkérdezett 1400 embert, hogy kifizetnék-e ezt az összeget. Talán nem meglepő, hogy 98 százalékuk nemmel szavazott.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!