Vlagyimir Putyin orosz elnök a hét elején igyekezett megnyugtatni a nyugati befektetőket, hogy a Jukosz- és a Gazprom-üggyel lezárultak a visszaállamosítások, de már akkor figyelmeztetett: az állami tulajdonban lévő cégeknek azért nem tiltják meg a terjeszkedést.
Az új cég elsősorban az AvtoVAZ-ra épülne. A legnagyobb orosz autógyártó tavaly 720 ezer autót adott el, vagyis meghatározó szereplő az orosz piacon, ahol mintegy 1,72 millió gépkocsit értékesítettek. A Lada gyártója 2005 végén került a Rosoboronexport orosz állami fegyverkereskedelmi cég tulajdonába, és tegnap ambiciózus fejlesztési terveket jelentett be.
Ezek keretében a cég korszerűsíti gyárát, s három éven belül egy újat épít, amely évi 450 ezer autót fog gyártani. A társaság a General Motors-szal való együttműködés felmondását fontolgatja, mert az ennek keretében gyártott gépkocsik iránt jelentősen csökkent a kereslet - számol be a Napi Gazdaság.