A lapok emlékeztetnek, hogy két orosz repülőgép-ipari vállalattal, az Irkuttal és a Voronyezzsel (VASO) szerződött a gyártó. Az előbbi már kapott beszállítói megbízást a nyugat-európai konzorciumtól, az újabb megállapodással ennek eddigi értékét megkétszerezik. Az új "bedolgozó", a VASO a megbízást jövőre teljesíti. A két orosz háromfajta Airbus modellhez készít különböző berendezést, egyebek között üzemanyag-póttartályt és hajtóműtartó idomot.
A repülőgépgyártó anyacége, az EADS szerint az Airbus termelésének akár egyötödét is Európán kívülre helyezheti. A céggel a kínai kormány is megállapodást írt alá, melynek értelmében egyes gépeket a távol-keleti országban állítanak majd össze. A vállalat megvalósíthatósági tanulmányt fog készíteni arról, hogy megérné-e Kínában gyárat létesítenie. Amennyiben az Airbus belevág a beruházásba, valószínűleg A320-as típusú gépeinek gyártását viszi a Távol-Keletre - írta korábban az mfor.hu.
"Minden hatodik idén eladott gép Kínába megy majd" - mondta Laurence Barron, az Airbus illetékese. Hozzátette: "Ez a szám reményeink szerint jövőre tovább emelkedik. A kínai flotta harminc százaléka már a mi gépeinkből áll, az elkövetkező években ezt 50 százalékra szeretnénk növelni."