3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Malév a meglévő három oroszországi desztináció mellett további két útvonal megnyitását tervezi - közölte Leonov Péter, a Malév vezérigazgatója, de a helyszíneket még nem kívánta megnevezni. A Budapest Airport kapcsán a vezérigazgató elmondta, hogy a repülőtér átépítésétől a szolgáltatások ár-érték arányának javulását várja.

A világon a legdinamikusabban a kínai, az indiai és az orosz légipiac fejlődik - emlékeztetett Leonov Péter. A Malév most még az orosz piacra koncentrál, ahol a forgalmat és a bevételeket kívánja növelni - mondta a vezérigazgató.

A légitársaság Moszkvába és Jekatyerinburgba közlekedik, Szentpétervárra pedig code share (székmegosztásos) járata van a Pulkovo Airlinesszal. A hatályos kormányközi egyezmény még két további célállomás megnevezését teszi lehetővé - magyarázta a vezérigazgató.

Hozzáfűzte: az oroszországi forgalom növelését a Malév nem csak attól várja, hogy március végétől Moszkvában az állami tulajdonú Seremetyevó helyett egy magántulajdonban lévő korszerű repülőteret, a Domogyedovót is használja, hanem attól a speciális megállapodástól, úgynevezett special prorate agreementtől is, amelyet az egyik nagy orosz belföldi légitársasággal, az S7-tel, illetve az AirUnion légiszövetség tagjaival kötött. Ennek értelmében a légitársaságok a legkedvezőbb tarifát kínálják egymás utasainak - mondta Leonov Péter.

Az együttműködésben benne van a későbbiekben székmegosztási megállapodás megkötésének a lehetősége is. Az AirUnionban érdekelt Borisz Abramovics, aki a Malévet birtokoló AirBridge Zrt. kisebbségi részvényese - tette hozzá.

Fejlesztések a moszkvai bázison

A Malév műszaki karbantartást és nagyjavítást végző leányvállalata, az Aeroplex még az idén több száz millió forintos fejlesztést hajt végre a moszkvai Domogyedovón lévő műszaki bázisán, ahol jelenleg már 120 fő dolgozik. A vezérigazgató elmondta, hogy az Oroszországban eladott repülőjegyek után a Malév bevétele 45 százékkal nőtt egy év alatt 2007-ben.

A magyar légitársaság Oroszország mellett a FÁK országokban is terjeszkedni kíván. Még az év vége előtt két új ukrán desztináció megnyitása szerepel a tervek között, de a vezérigazgató ezeknek a városoknak a nevét sem kívánta még elárulni. Most a magyar légitársaság Kijevbe és Ogyesszába repül menetrendszerinti járatokkal. Az első negyedévben a kijevi járatok utasszáma 13,1 százalékkal, az ogyesszai utasoké pedig 29 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest. Az elmúlt 2007. év teljes egészében a Budapest-Kijev járatok utasforgalma egy év alatt 6,7 százalékkal, a Budapest-Ogyessza jártok forgalma pedig mindössze 1,6 százalékkal bővült.

Az utaskiszolgálás minőségét javítaná Leonov 

Az évi több mint hárommilliós utasforgalmával a Malév a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport legnagyobb üzleti partnere. A magyar légitársaság adja a repülőtér forgalmának mintegy felét. Leonov Péter kiemelte a szoros együttműködés szükségességét.

A Malév számára fontosak lennének azok a fejlesztések, amelyek közvetve az utaskiszolgálás minőségét javítanák. Az utasnak ugyanis az a fontos, hogy induláskor gyorsan áthaladhasson a bejelentkezésnél és a biztonsági ellenőrzésnél, és érkezéskor pedig mielőbb megkapja a csomagját – fűzte hozzá a vezérigazgató.

Elmondta azt is: "sok légitársaság szerint a budapesti repülőtér árai túl magasak, nekünk azonban az árakon túlmenően nagyon fontos a nyújtott szolgáltatások ár-érték aránya, éppen ezért a légitársaság nagyon sokat vár a repülőtér közeljövőben elkezdődő fejlesztésétől".

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!