2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GKI, a Webigen Rt. és a Sun Microsystems által negyedévente, az internet használati szokásokról készített felmérés kimutatta, hogy a magyar internetes kiskereskedelem 4-5 éves késésben van az Egyesült Államokhoz képest.

Az interneten keresztül lebonyolított vállalatközi forgalom (B2B) 21 milliárd forintot tett ki tavaly, míg az elektronikus kiskereskedelem, a B2C értékesítés 1,1 milliárd forint árbevételt ért el, ami a teljes 2000 évi kiskereskedelmi forgalom 0,02 %-a - derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt. felméréséből.

A GKI a Webigen Rt.-vel és a Sun Microsystems Magyarországgal együttműködve negyedévente vizsgálja az internet használati szokásokat, a magyar elektronikus gazdaság fejlődését. Az első negyedéves felmérés eredményei szerint a magyar internetes kiskereskedelem 1-2 éves lemaradásban van Nyugat-Európához és 4-5 éves késésben az Egyesült Államokhoz képest.

A felmérés eredményeit egy indexben, a GKI-Webigen internetgazdasági indexben összegzik, amely a magyar gazdaság vizsgált szegmensének az internettel és az internetes üzleti alkalmazásokkal kapcsolatos várakozásait számszerűsíti. Az index meghatározásához az internetes értékesítés és beszerzés várható alakulását, az internetnek a vállalat piacára gyakorolt hatását és az internet lehetőségeinek jelenben és jövőben vélt kihasználását kellett megismerni. Az idei év első negyedévében a GKI-Webigen internet-gazdasági indexének értéke 12,0 volt, de az index komoly eltéréseket mutatott az egyes részpiacokon.

A felmérés során főként az ipar, építőipar és gazdasági szolgáltatások területén működő 400 közép- és nagyvállalatot kérdeztek meg internethasználati szokásaikról. A felkeresett társaságok 1999-es árbevételük alapján 17 százalékban reprezentálják a vizsgált ágazatokat. A válaszadó cégeknek egyelőre csak kis része, 16 százaléka foglalkozik az internettel és annak üzleti lehetőségeivel a vállalati stratégia szintjén, de közel 50 százalékuk a cég internetes stratégiájának kidolgozását a következő 1-2 év feladatai között említi. A felmérés szerint az internetes üzleti alkalmazások elsősorban a vevői kapcsolattartás területén terjedtek el, a beszállítói kapcsolattartás és a marketing internetes formáját a vállalatok kisebb része használja.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!