A lap pénteki számában azt írja, hogy a már elkészült megállapodás tervezete szerint a legnagyobb, hozzávetőleg négymilliárd forintos tétel az lesz, hogy a kormány a jövőben kedvezményt adna a nehéz-tehergépjárművek gépjárműadójából. Alkudozás már csak arról folyik, hogy a kamionosoknak pontosan mennyit engedjenek el az adóból. A kormányzati javaslatok harminc, a szakmai szervezetek kérése negyven százalékról szól. Valószínű azonban, hogy 30-35 százalék adókedvezménnyel mindkét fél elégedett lesz.
A jövedéki adó visszatérítés nem szerepel a megállapodásban, ugyanakkor a magyarországi telephellyel rendelkező tehergépkocsik a nyári hétvégi kamionstop idején is hazatérhetnek majd telephelyükre.
A megállapodás a kormányzattal több adóügyi és munkaügyi szabályozásra is kitér, a kamionosok például csökkentett útdíjat fizethetnek az éjszakai áruszállításnál.
Megállapodás várható abban is, hogy a szakképzési járulékot fizető fuvarozó vállalkozások a C és D kategóriás jogosítványok megszerzését szolgáló képzésekre visszatarthatják majd a járulék egy részét.
A lap értékelése szerint a fuvarozók győzelme nem teljes: legfontosabb kérésük, a kereskedelmi céllal felhasznált gázolaj jövedéki adójára vonatkozó speciális szabályok bevezetése nem szerepelhet a keddi megállapodásban. Így a szakvállalkozások képviselői úgy írnak majd alá, hogy a kamionok által elfüstölt gázolaj jövedéki adójának visszatérítését továbbra sem kérhetik majd. Be kell érniük azzal, hogy a kormány a lépésre módot adó derogációt már megkérte Brüsszeltől. Azt azonban valószínűleg elutasítja majd az EU - számol be a Népszabadság.