3p

Nem újkeletű információ: a munkaerőhiány a BKV-nak is problémát okoz, a helyzet azonban itt még súlyosabb lehet, mint más területen, hiszen a 3-as metró felújítása miatt igazi káosz alakulhat ki a fővárosban, ha nem lesz elengedő buszvezető.

A fővárosi közgyűlés jövő szerdai ülésén a résztvevők a 3-as metró felújításáról kaphatnak majd egy tájékoztatót, melyet Szeneczey Balázs, főpolgármester-helyettes jegyez. A 10 oldalas dokumentum a felújítással járó munkák mellett a 3-as metró pótlása idején felmerülő személyi feltételekre is kitér, melyek alapján kiderül, mennyire komoly gondot is okoz a BKV-nál a munkaerőhiány.

A beszámoló szerint a jelenlegi feladatok ellátásához még elégséges járművezetővel rendelkezik a BKV, bár a létszám még így is kevesebb az optimálisnál. Az elöregedő korfa és a külföldi munkavállalások miatt azonban egyre nehezebbé válik a létszámcsökkenés megállítása és a megfelelő munkaerő pótlása.

"A járművezetői munkakörben már jelenleg is tapasztalható létszámhiány az M3-as metró rekonstrukciója alatti pótlási tevékenység során fog tetőzni (...) és az autóbuszvezetői állomány mintegy 300 fővel történő bővítésére van szükség" - olvasható a tájékoztató anyagban.

(Fotó: MTI)

A BKV, hogy semlegesítse a fluktuáció hatásait, több akciót és programot is elindított, ami arra enged következtetni, hogy a társaság minden létező eszközt bevet, hogy felvegye a hiányzó 300 vezetőt. Lássuk, mivel próbálkoznak!

1) Álláshirdetések jelennek meg a járműveken, a nyomtatott és elektronikus médiában. A szokásosnak mondható társasági weblap, a társasági Facebook oldal, valamint az ingyenesen terjesztett Lokál újság mellett a profession.hu weboldalon is tesz közzé hirdetést a BKV.
2) A bérmegállapodás után egy aktív hirdetési kampány került előkészítésre, melynek első lépéseként északkelet- és kelet-magyarországi megyei lapokkban és internetes prtálokon jelennek meg álláshirdetések. 50 darab autóbusz és 20 darab trolibusz külső oldalán reklámfólia került elhelyezésre és szinte valamennyi BKV járműre közel 5000 ablakmatrica lett kihelyezve.
3) Megrendeltek egy célzott Facebook és Google hirdetési kampányt, az első eredmények erről a közeljövőben várhatók, emellett tervezik még PR cikk megjelentetését és rádiós kampány indítását is.
4) Készült két járművezetői toborzó "kisfilm", 2018-ra pedig egy magasabb költségvetésű és külsős gyártású filmek készítését is tervezik.
5) Az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. (OFA) program keretében felvettek 69 főt, és 2017. július 20-án elindult egy B-C képzés 7 fő részvételével.
6) A BKV együttműködik a munkaügyi központokkal is és tájékoztatókat tartanak.
7) A C kategóriás ezetői engedéllyel rendelkezőknek D kategóriás képzéseket indítanak.
8) Leszerződtek az EU-Jobs Kft.-vel, mint munkaerőközvetítő vállalkozással.
9) A BKK-s Ügyfélszolgálati pontonok papíralapú jelentkezési lapokat is kitesznek.
10) Cégen belül "fejpénz"-rendszert alakítottak ki, vagyis ha egy kolléga beajánl egy úgy munkaerőt, pénzbeli jutalmat kap.
11) Fővárosi és pest megyei C és D kategóriás járművezetői képzést végző vállalkozókkal, intézményekkel is felveszik a kapcsolatot azért, hogy a végzett jráművezetőknek ajánlják a BKV-t, mint munkáltatót és sikeres felvétel esetén díjazásban részesülnek. 

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!