2p

Lapunk korábbi információinak megfelelően pénteken forgalomba áll a MÁV vonalain a Stadler első két Flirt-motorvonata, miután megszerezte a működéshez szükséges típusengedélyt.

Miután a Közlekedési Hatóság kiállította a típusengedélyt és az üzembe helyezési engedélyt bizonyító tanúsítványt, a MÁV április 6-án menetrend szerinti forgalomba állítja az újonnan leszállított motorvonatokat a Budapest-Pusztaszabolcs-Dunaújváros útvonalon, áll az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményben.

Az első két Flirt - egybekapcsolva - pénteken 9 óra 50 perckor fut ki a Déli pályaudvarról Dunaújváros felé. A vonatok forgalomba állításával egyidőben megkezdi működését a karbantartást végző pusztaszabolcsi karbantartóbázis is.

A 2008 márciusáig megérkező további 28 járművet a MÁV a Budapest-Székesfehérvár és a Budapest-Pusztaszabolcs vonalon veti majd be. A most megszerzett típusengedély már ezekre is érvényes lesz.

A négy kocsiból álló Flirt összesen 211 ülő- és 164 állóhellyel rendelkezik, maximális sebessége 160 kilométer/óra. A vonatok a szokásosnál kisebb menetzaja, kevesebb energia-felhasználása és kisebb szennyezőanyag-kibocsátása miatt a környezeti terhek is csökkennek majd - az ígéretek szerint.

"A budapesti elővárosi közlekedés 15 ezer négyzetkilométeres körzetében közel 3,5 millió ember él. A MÁV kiemelt célja ennek fejlesztése: a vecsési és az újszászi vonalakon például már jelentősen csökkent a menetidő, s rövidesen elkezdődnek a munkálatok a Flirt leendő útvonalain is"- közölte Heinczinger István, a MÁV ZRt. vezérigazgatója.

Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint a típus 2004. júniusi debütálása óta szinte minden tendert megnyert. A mai napig 325 darab szállítására kötöttek szerződést világszerte.

A Stadler és MÁV között - maratoni jogi csatározás után - 2006. március 22-én lépett életbe a szerződés harminc elővárosi villamos motorvonat beszerzésére és karbantartására. Az első két járműnek hivatalosan egy évvel ezután kellett volna forgalomba állnia, ami - mintegy két hetes csúszással - gyakorlatilag teljesül is. A harminc vonat ára önmagában 144,6 millió euró, azaz mintegy 36 milliárd forint.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!