A Panasonic standjánál nagy feltűnést keltett egy italautomata. Ahhoz, hogy valaki hozzájusson a megfelelő üdítőhöz, a standon elhelyezett mobiltelefonok valamelyikének pénztárca funkcióját kellett használnia. A csalást elkerülendő a vásárlónak először saját magáról kellett egy fényképet készítenie, majd be kellett írnia a kódot és elhúznia a mobilját egy érzékelő oszlop előtt. A pénzt közvetlenül az érintett bankszámlájáról vonták le. A Panasonic szóvivője szerint ezt a módszert Japánban már 10 millió ember használja, Európában azonban csak néhány esetben alkalmazzák, például a párizsi metróban, ott is csak kísérleti jelleggel.
A kereskedelmi hálózatok, a parkoló-üzemeltetők és a közlekedési társaságok már korábban is tettek előkészületeket a mobiltelefonos fizetés bevezetésére. Jelenleg használatos rendszerek azonban az emeltdíjas SMS-re építenek, amelynek költségei megdrágítják a szolgáltatásokat. Az e-pénzzel kapcsolatos EU-szabályozás, valamint a telefonok széles körű használata mind azt mutatja, közeleg az idő, amikor többre is használhatjuk mobilunkat, mint csengőhangok letöltésére.