3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Opel autógyártó társaság eladásához kapcsolt feltételek miatt a francia PSA Peugeot Citroën csoporthoz kerülő vállalkozás átmenetileg kiszorulhat az észak-amerikai, az orosz és a kínai piacról - írta a Der Spiegel című német hírmagazin pénteken.

A lap értesülése szerint a jelenlegi tulajdonos, az amerikai General Motors (GM) az aktuális Opel-modellek szabadalmait és a gyártásukra feljogosító engedélyeket is értékesíteni akarja, de csak azzal a feltétellel, hogy az új tulajdonos idején a régi szabadalmak és licencek révén előállított kocsikat nem lehet exportálni az észak-amerikai régióba, Oroszországba és Kínába.

Így a PSA Peugeot Citroën az új szerzeményével, az Opellel legalábbis átmenetileg kiszorulna erről a három piacról, amelyeket a legjobb újautó-piacok között tartanak számon, például egyetlen darabot sem értékesíthetne a márka nagy reménységének számító, elektromos meghajtású Ampera-e modellből, és csak a GM-szabadalmak nélkül kifejlesztett, új modellekkel térhetne vissza.

Ezekre az autókra járhat állami támogatás

A Der Spiegel szerint a német kormányban aggodalmat okoz az Opel rüsselsheimi központjában a GM amerikai modelljein dolgozó csaknem négyezer fős kutatás-fejlesztési részleg sorsa is, mert a PSA csak 2020-ig vállalt garanciát a munkahelyek megőrzésére.

További bonyodalmakat okozhat, hogy mintegy 300 ezer, dízelmotorral működő Corsa, Astra és Zafira modellnél át kell alakítani a károsanyag-tisztító berendezést. Az átalakításra még nincs elfogadott eljárás, és az ügy rendezésére csupán szóbeli ígéretet tett a kormánynak az Opel vezérigazgatója, Karl-Thomas Neumann - írta a Der Spiegel.

A GM hosszabb ideje tárgyal a PSA-val európai érdekeltségének eladásáról, de csak egy hete szivárogtak ki az első hírek a tervezett ügyletről. Az eddigi bejelentések szerint a PSA az Opel új tulajdonosaként érvényesnek tekintené a GM által a németországi munkahelyek megőrzésére, az üzemek fenntartására és a beruházások, fejlesztések folytatására vállalt garanciát.

Az 1862-ben alapított Opelnek hét európai országban vannak gyárai, kutatás-fejlesztési, illetve tesztközpontjai. A nyugat-magyarországi Szentgotthárdon működő, motorokat gyártó üzemében mintegy 1200 embert foglalkoztat. A több mint 35 ezer munkatárssal dolgozó autógyártó társaság 1931 óta a GM 100 százalékos tulajdonában van, és 1999 óta veszteséges. Az amerikai tulajdonos az utóbbi másfél évtizedben több mint 15 milliárd euró veszteséget szenvedett el az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall révén.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!