3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kevin Durant az NBA évek óta legponterősebb játékosa elmondta a véleményét az Under Armour sportmárkáról, ami miatt a cég részvényei komoly esést szenvedtek el.

Az elmúlt évtizedek arról szóltak, hogy a két nagy sportmárka, az Adidas és a Nike hogyan küzd egymással a vásárlók kegyeiért. Ebbe a versenybe csak ideig-óráig tudott beleszólni korábban a Reebok, ám miután a márkát bekebelezte az Adidas, ismét „kétszereplős” lett a piac. Egy feltörekvő vállalat, az Under Armour azonban sokat tett azért az elmúlt években, hogy vele is számolni kelljen.

A sportszergyártó ugyanis számos sportágba tört be, és szerzett számottevő piaci részesedést. A márka elterjedését nagyban segítette az, hogy egyre több sportoló ikon választja az Under Armour termékeit a Nike vagy éppen az Adidas helyett. A szponzoráltjaik közé eleinte a cég székhelye szerintieket nyerték meg, így a Baltimoreban alapított vállalat első ismert arca a Ravens NFL-es focicsapat ikonikus alakja Ray Lewis lett. 2010 végére a márka már olyan nagyságokat is megnyert reklámarcnak, mint a legtöbb olimpiai elsőséget elérő, nem mellesleg baltimore-i születésű úszó, Michael Phelps.

Bár - ahogy minden márkának - nekik is volt néhány kisebb mellényúlásuk, az Under Armour az utóbbi években már kiválóan választotta ki arcait. Az utóbbi időben például sokan ismerték meg őket a több Grand Slam győzelmet besöprő teniszező, Andy Murray, vagy az angol bajnokságban stabil élcsapattá váló Tottenham Hotspurs révén.

A cég 2005 vége óta van a tőzsdén, azóta a vállalat bevétele kevesebb, mint 300 millió dollárról 4 milliárd dollárra nőtt. A legújabb prémium termékük a világ egyik legjobb kosárlabdázója, Stephen Curry nevével fémjelzett kosaras cipő volt. A Morgan Stanley becslése szerint csak ebből a termékből 160 millió dollár bevétele származott tavaly a sportruházati vállalatnak. Ez nem csak nominálisan hatalmas összeg, hanem azzal összevetve is, hogy ezzel az elemző szerint egyedül a Michael Jordan nevével fémjelzett Nike cipők tudnak konkurálni. Sok elemző nem véletlenül gondolja azt, hogy ez a termékvonal komoly növekedési potenciállal bír.

Az NBA csapataiál a legmagasabb az átlagfizetés


Éppen ezért tűnik sokkolónak Stephen Curry csapattársának Kevin Durant-nak a minapi megnyilvánulása. A sokszoros All-Star játékos egy interjúban azt mondta, hogy ha valaki választhat, nem fog Under Armour termékekben játszani. Szerinte a legjobbak mind a Nike-t választanák. Véleménye szerint a University of Maryland példája is ezt támasztja alá, a korábban erős kosárlabda programmal bíró intézmény az utóbbi időben nem tudott a legígéretesebb játékosok közül senkit magához csábítani, amiben szerepe van annak, hogy az ottani játékosok Under Armour cipőkben játszanak. Bármennyire is megdöbbentő, szerinte a cipőket gyártó cégek komoly hatással vannak arra, hogy a legtehetségesebb gyerekek melyik egyetemre mennek játszani.

Ahogy fent is jeleztük, a helyzet pikantériája, hogy pont Durant csapattársa Curry jelenleg a sportágban az Under Armour arca, aki mindezért állítólag 4 millió dollárt kap évente. Mint jelezte, nem beszélt Curry-val arról a meglátásáról, hogy senki sem akar Under Armourban játszani. Szerinte egyébként nagyon sokan osztják ezt a véleményét, de persze a többség nem szívesen beszél erről.

Az Under Armour részvényei miközben a legfontosabb indexek minimális emelkedéssel zártak hétfőn, 3 százalékot veszítettek értékükből.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!