RTL-TV2: az őrületbe kergetik egymást és a nézőket is


A két csatorna igyekszik folyamatosan keresztbe tenni egymásnak. A dolog szépséghibája, hogy közben nem csak egymást, de a nézőket is szívatják.

A tévénézők száma ugyan egyre alacsonyabb egy-egy csatornán, a két nagy kereskedelmi tévé azonban rég nem látott adok-kapok küzdelembe ment bele. Minden megpróbálnak megtenni, hogy a másik sikergyanús műsorait megtorpedózzák. A mögöttünk hagyott héten azonban ezt olyan szinten művelték, amiben már nem csak a konkurens vállalatot zavarták össze, hanem a nézőket is.

A mostani ügy előzménye az volt, hogy két héttel ezelőtt az RTL Klub telekürtölte a hazai sajtót, miszerint egy általuk megvásárolt új gameshow formátumát gagyi módon próbálja a TV2 ellopni. A konkurens csatorna természetesen reagált ezekre a vádakra, a közleményükben nem cáfolták, hogy hasonló műsorra készülnének, igaz meg sem erősítették azt. Arra viszont emlékeztettek, hogy A Fal is tulajdonképpen egy korábbi vetélkedő egyik elemének a lenyúlása. A két csatorna viszonyának megfelelően, oda is szúrt a TV2 a vetélytársnak, emlékeztetve őket, hogy hány olyan formátum volt, amelyet a csatorna ahelyett, hogy megvásárolt volna, inkább ellopott az RTL.

Mindenesetre a két héttel korábbi sárdobálással annyit elért az RTL Klub, hogy sokan értesültek az új vetélkedő, A Fal bemutatójáról, ami kifejezetten magas nézettséget hozott. A műsor bekerült az év legnézettebb öt műsora közé, 1,3 millióan voltak kíváncsiak rá a teljes lakosságban. Úgy tűnt, az ügy nyugvópontra jutott, ám az RTL még egyszer "oda akart verni" a TV2-nek, ezért a vetélkedő egy újbb részét dobták be. A TV2 ugyanis szombaton indította el a Korhatáros szerelem című sajátgyártású sorozatát, az RTL pedig azt találta ki, hogy a TV2 műsora előtt 10 perccel indul a vetélkedőjével (A Fal) meg tudja torpedózni a vetélytárs műsorát.


A TV2 mindezt nem hagyta szó nélkül, és péntek délután azt közölte, átteszik a Korhatáros szerelem premierjét 20:10-re. Bejelentették továbbá, hogy a széria első epizódja után a másodikat is leadják. Túl szép lett volna, ha ebbe az RTL belenyugszik, szombat késő délután ők is úgy határoztak, hogy átteszik a saját műsorukat. Emiatt a Fókuszt nem adták le, a Celeb vagyok, ments ki innen!-t pedig egy órával korábban adták le. A kavarás azonban egyik csatornának sem jött be igazán, a két műsor ugyanis egymást "nyírta ki" A Fal mostani nézettsége messze elmaradt az első adás számaitól mind a teljes népességben, mind pedig a kereskedelmi célcsoportban. Az örömük csupán annyi lehetett, hogy amíg együtt ment a vetélkedő és a sorozat, addig előbbit többen nézték, ám később a TV2 nézettsége volt magasabb.

Ráadásul a történet ezzel nem zárul le, hétfőn ugyanis újabb műsorváltozást jelentett be a TV2, a Ninja Warrior után ugyanis az eredetileg tervezett Tök alsó 2. helyett megismétlik a Korhatáros szerelem első két epizódját. Ezzel egyébként könnyen lehet, hogy sikerül életet lehelni a sorozatba, a mögöttünk hagyott héten ugyanis a Ninja Warrior lett a legnézettebb műsor a 18-49 évesek körébe. Érdekesség, hogy ebben a célcsoportban a Csillagok háborúja 6. lett a második, majd a Celeb vagyok hétfői, nyitó epizódja következett. Az Éjjel-nappal Budapest, A Fal és a Barátok közt hasonló nézőszámot ért el.

Az Ázsia Expresszt lenyomták a celebekAz Ázsia Expresszt lenyomták a celebek


A listából az is kiderült, hogy a Celeb vagyok és az Ázsia Expressz összevetésében az RTL műsora szerepelt jobban, igaz a nyitóepizódok sikere után a hétvégére már alacsonyabb közönségaránnyal futottak Ciccolináék. A TV2 csoport a Ninja Warrior sikere mellett a Super TV2-n futó Sztárban sztár + 1 kicsi számainak örülhet, amely a kábeltévék műsoraihoz képest  nagyot ment.

A heti nézettségi versenyben a kereskedelmi célcsoportban az RTL Klub két nagyon szoros este mellett ötöt simán nyert meg. A főműsoridős sávban a piacvezető azonban ennek ellenére visszaesett átlagosan a tévé előtt ülők 15,8 százalék nézte a csatornát. A TV2 közönségaránya stagnált, 11,2 százalékot értek el. Az RTL kábelcsatornái ismét eltávolodtak egymástól, a F+ 5,5 százalékos közönségarányával szemben a Cool csak 3,2 százalékot tudott. Ennél ezúttal a Viasat3 is többet tudott, amelyet a készülékek előtt ülők 4,2 százaléka nézett. A középmezőnyben a sereghajtó a Duna TV lett, amely a 18-49 éves tévénézők átlag 2,1 százalékát érdekelte.

mfor.hu


Olvasta már?



hirdetés
A bankokat érintő fontos bejelentésre készül a kormányA bankokat érintő fontos bejelentésre készül a kormány

Feltételezhetően az zavarja, hogy a pénzintézetek túl aktívak a lakossági állampapír piacon.

.
hirdetés
elrejt
 
.