2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európai Bizottság nem gördít akadályt az elé, hogy a német MAN felvásárolja a svéd Scaniát, aminek a révén Európa vezető tehergépjármű-gyártó cége jönne létre.

A Bizottság nem szabott semmi feltételt az ügylet kapcsán, amit novemberben a Scania vezetése és legfőbb részvényese, az Investor AB azonban elutasított. A MAN a múlt héten azt közölte, hogy a jövő év január 31-ig meghosszabbította a Scaniára tett, eredetileg csak december 11-ig érvényes felvásárlási ajánlata határidejét. Lépését azzal indokolta, hogy az Európai Bizottság is december 6-ról december 20-ra halasztotta az üggyel kapcsolatos döntését.

A Scania novemberben azzal utasította el a MAN 10,3 milliárd euró átvételi ajánlatát, hogy az "jelentősen alulértékeli" a céget. A Scania indoklása szerint az egyesülésből eredő szinergiahatások is csak hosszú távon érvényesülnének, rövid távon erősen eltúlozta a MAN a várható hatásokat. A Scania szerint a MAN által korábban adott munkahely-garancia is hátráltatja a szinergiahatások érvényesülését. A MAN vezérigazgatója a nyáron az IG Metall szakszervezeti szövetségnek 7 ezer munkahely megőrzését szavatolta, amiért cserébe hosszabb munkaidőben állapodtak meg a szakszervezettel.

A MAN AG októberben nyújtotta be hivatalos ajánlatát a Scaniára, közölve, hogy részvényenkénti 475 svéd koronás ajánlatának nyitónapja november 20., lejárata december 11. A MAN szeptemberben emelte ajánlatát részvényenként 449 svéd koronáról 475 koronára. A MAN jelenleg a harmadik számú teherautógyár Európában, a Scania a negyedik. Együttes piaci részarányuk 29 százalékos lenne, megelőzve a mostani első helyezett és világszinten második helyezett, az ugyancsak svéd Volvo 27 százalékos, és az európai második helyezett DaimlerChrysler 20 százalékos részesedését.

Az iparági konszolidációt indokolja, hogy a szigorúbb európai uniós és amerikai szennyezőanyag-kibocsátási szabályok hamarosan megdrágítják a gyártást, így a cégek nyilván jobb pozícióba kerülhetnek a vevőkkel szemben, ha kevesebben vannak.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!