Ráléptek a TV2 sarkára


Míg az év elején úgy tűnt, hogy a TV2 akár még az esti főműsoridős időszakban is megszoríthatja az RTL Klubot, az elmúlt hetekben elkezdett nőni a különbség. A leszakadó csatornát pedig immár a Cool szorongatja.

A múlt év utolsó két hetében egészen közel lopózott a TV2 főműsoridőben (19-23 óra között) az RTL Klubhoz, sőt még az év első néhány hetében is látótávolságon belül volt a csatorna. Andy Vajna "helyzetbe kerülésével" és Dirk Gerkens hivatalos kinevezésével az is elképzelhetőnek tűnt, hogy akár rövid időn belül is élessé válhat a verseny.

Adatvédelmi előírások elsőkézből! Marketing, pénzügyek és HR szabályosan - Adatvédelem 2016 Konferencia a NAIH elnökhelyettesével! - 2016.03.03.

Az azóta eltelt hetekben ugyanakkor sem a TV2 számai, sem a személyi döntések nem abba az irányba mutattak, hogy trónfosztás fog bekövetkezni. A kinevezett új vezetők ugyanis a várakozásokkal ellentétben a kereskedelmi tévés piacon nem rendelkeznek említésre méltó múlttal és eredményekkel.

Ami pedig a nézettségi adatokat illeti, a TV2 számai a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben elkezdtek lefele csorogni, és immár a 10 százalékos közönségarány is "elérhetetlen magassággá" vált. Hozzá kell tenni, hogy az első hat hét számai alapján az RTL Klub sem vitézkedik, hiszen a 20 százalékos közönségarányt csak a mögöttünk hagyott héten tudta megközelíteni, ám annak átlépéséhez még további 2 százalékpontot kellene ugrania a csatornának.


Az RTL-csoport egyik tagja, a Cool azonban három hete megindult felfelé, és a múlt héten immár a TV2-t is megközelítette. Miközben ugyanis a nagy kereskedelmi csatorna közönségaránya az esti órákban a 18-49 évesek körében 9 százalék alá csúszott, addig a kábeltévé 7,7 százalékra jött fel, így 1 százalékpontnál alig valamivel nagyobb a két adó között a differencia.

2,8 milliárd egy autóért - gyönyörű autócsodák

Miután a hétköznapi műsorfolyamot olyan nézett sorozatokkal, mint az X-Akták, vagy a Dr. Csont felhúzták, a hétvégékre pedig rendre jut egy-egy nézettebb film, a Cool esetében a 6 százalék feletti szint akár még biztosnak is mondható. Az ugyanakkor nem látszik, hogy lesznek-e olyan programok, amik tovább lendíthetik a nézettséget. Ehhez valószínűleg az kellene, hogy az RTL-en elinduljanak az első tavaszi sajátgyártású programok, amelyek kísérőműsort kapnak a Coolon.

Az első ilyen egyébként a Farm című valóságshow lehet, amely - múlt heti írásukban jelzettekkel ellentétben - biztosan megelőzi majd a Való Világ következő szériáját. Ez a műsor egy évtizede már bemutatkozott a magyar nézőknek, ám az akkor induló valóságshow dömping (Big Brother a TV2-n és a Való Világ első szériája az RTL-en) csírájában fojtotta el a műsort. A valóságshowról egyébként kiderült, hogy Nádai Anikó és Fördős Zé lesz a műsorvezetőpárosa.

Összegzésként visszatérve a múlt hétre azt láthatjuk, hogy főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban minden este az RTL Klubnál volt a legmagasabb a közönségarány. A piacvezető csatorna átlagosan a készülékek előtt ülők 18,1 százalékát érte el, miközben a TV2 ennek felét sem tudta (8,9% SHR) realizálni. Ahogy fent jeleztük, a Cool (7,7% SHR) erős harmadik lett ismét, míg az F+ (4,9% SHR) kissé lemaradt házon belül. A sort szokás szerint a Duna TV (3,6% SHR) és a Viasat 3 (3,3% SHR) zárta.

mfor.hu




Hirdetés


Telefont keres? Vezeték nélküli készülékek széles választékban! Írószerek, papír, irodatechnika, nyomtató kellékek. Nézzen szét az mfor.hu irodaszer áruházában!

További ajánlataink:
Másolópapírok, borítékok, Etikettcímkék, Nyomtatási kellékanyagok, Iratrendezők, Gyorsfűzők, Írószerek, Higiéniai termékek

.
hirdetés
Célunk, hogy ne csak finanszírozó partnerként gondoljanak ránk (X)
.
hirdetés
elrejt
 
.