2p

Közelebb kívánja hozni a márkát fogyasztóihoz a világ legnagyobb üdítőital-gyártója legújabb kampányában. A reklámhadjárattal a vállalat a szénsavas üdítők piacának kíván hadat üzenni.

A frappánsan "Az élet kólás oldala" (The Coke Side of Life) szlogennel induló kampánnyal a kulcspiacnak számító szénsavas szegmensben szeretné növelni bevételeit a vállalat.

"A reklámok központi üzenete: miért szeretik a fogyasztók egyszerre a terméket és a márkát is" - fogalmazott a vállalat marketingigazgatója. A reklámokat az Egyesült Államokban már a hét végén elkezdik vetíteni a nagy sikerrel futó "American Idol" és az NCAA bajnokság döntőjének adásai közben, amit óriásplakátok, nyomtatott hirdetések és online videók követnek majd.

A kampányra nemcsak a tengerentúlon kerül sor, a következő hónapokban Coca-Cola hadjárat indul világszerte. A szénsavas üdítők piacán 1985 óta először tavaly csökkentek a vállalat értékesítési adatai mintegy 0,2 százalékkal, ám az energiaitalok nélkül vizsgált mutatók ennél aggasztóbbak, 0,7 százalékos visszaesésről tanúskodnak.

A kampány ötlete decemberben körvonalazódott, akkor a cél a cég megfogalmazása szerint az volt, hogy a Coca-Cola közelebb kerüljön fogyasztóihoz. Ennek érdekében számos kutatást végzett a vállalat, hogy képet kapjon az italfogyasztási szokásokról: mit, mikor, hol és miért isznak az emberek. "A cél, hogy ne csak az italt, hanem a márkát is értékesítsük" - mondta egy vállalati marketing vezető.

A Coca-Cola világszerte évente mintegy 2 milliárd dollárt fordít marketing tevékenységre, melynek legnagyobb részét Észak-Amerikában költik el. A most indult kampányt a Wieden+Kennedy készítette, amely korábban a Nike-val és a Starbucks-szal is együtt dolgozott.

Nem meglepő a vállalat agresszív reklámhadjárata, melyet az idei 120 éves évforduló mellett a részvények utóbbi időben történt drasztikus zuhanása is indokol. A korábbi esztendőkben piaci elemzők el sem tudták képzelni, hogy a nagy rivális Pepsi nyerésre állhat a két cégóriás harcában, de az elmúlt néhány évben a vállalat sokat javított pozícióján. Míg a Coca forgalmának négyötödét még mindig a szénsavas üdítők adják, addig a Pepsinél 80 százalék körül hoznak az egyéb ital- és élelmiszermárkák.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!