A döntés biztosan tetszik a reklámozó cégeknek, amelyeknek elemi érdeke, hogy üzenetüket eljuttassák a szolgáltatás sokmilliónyi elkötelezett hívéhez. A felhasználók szemszögéből azonban kevésbé tűnik üdvösnek a változtatás, hiszen sokan éppen a hirdetésmentes környezet miatt választják a szolgáltatást - írja az Advertising Age. A cég részben ezért döntött úgy, hogy a weboldalnak csak egy kis, félreeső részére enged reklámokat, ahol feltehetően kevéssé fogja zavarni a felhasználókat.
Kényszerhelyzet
Steve Jobs, az Apple vezére korábban már elmondta, hogy támogatja az iPodokra sugárzott műsorokban (podcastekben) való reklámozás ötletét, így a mostani vizuális hirdetési újítás nem túl meglepő döntés. Másfelől az Apple kényszerhelyzetben is van, mivel a hasonló vállalatok, melyek már régebb óta biztosítanak hirdetési felületet, ingyen kínálhatják felhasználóiknak szolgáltatásaikat.