2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2006-ban az amerikai hirdetések 5,4 százalékát az online médiában fogják elkölteni, jósolja az eMarketer, első ízben lépve át a lélektani öt százalékot. Az internet egyre nagyobb szeletet hasít ki a hirdetési tortából, idén várhatóan nagyobbat, mint a korábban nagy népszerűségnek örvendő szaknévsorok.

A 2005-ös esztendőben a tengerentúlon közel 13 milliárd dollárért hirdettek a vállalatok az interneten, amellyel a szektor piaci részesedése 4,6 százalékot tett ki. A várakozások szerint idén 15,6 milliárdos költés lesz, amely a hirdetések 5,6 százalékát fedi le.

A dinamikus fejlődés azonban nem csak az idei évre vonatkozólag jellemzi az online piacot, az évtized végéig mind meghatározóbb lesz az internet. 2009-re az összes reklámköltés csökkenése ellenére, az online hirdetések összege jólva meghaladja a 22 milliárd dollárt, ez 7,5 százalékot jelent. Ez meg fogja haladni a rádiók 7,3 százalékos, 2005-ben mért szeletét.

Online Hirdetési Index

A hazai forgalom ezt a piaci részesedést ugyan nem fogja elérni, ám jelentősen bővült a tavalyi évben. A magyar online piac vezető szereplőinek értékesítési adatain alapuló Online Hirdetési Index 2005 második negyedévében kiemelkedő eredményt ért el, a 933 millió forintos forgalom a tavalyi év hasonló időszakának 670 millió forintos bevételével összehasonlítva 40 százalékosos növekedést mutat. 2005 októberéig vizsgálva a piac 1 milliárd 483 millió forintot meghaladó forgalmat bonyolított le, amely 36 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakának forgalmához képest, megerősítve, hogy a hirdetők egyre nagyobb számban ismerik fel az online hirdetésben rejlő lehetőségeket. Az [origo] 2005 első félévben az egész piacra jellemző intenzív fejlődési ütemnek megfelelően növelte bevételeit, idén 40 százalék fölötti növekedést várnak.

A piacvezető online médiumok - a T-Online Magyarország által kiadott [origo], az Index, a Ringier Online, a Sanoma Online, a Habostorta, a Portfolio.hu és a Házipatika - a T-Online becslései szerint a tiszta hirdetési piac 65-70 százalékát adják, így az Online Hirdetési Index pontos képet ad az online hirdetési piacról.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Jézussal reklámozták az online szerencsejátékokat
Több mint egyharmadával nőtt a hazai online hirdetési piac

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!