Ronaldóék megint nagyon sok embert a tévék elé ültettek


A Bajnokok Ligája (BL) ismét megmutatta, hogy a jó fociért oda vannak a magyarok is. A tavaly nyári foci-eb óta nem volt még ilyen nézett mérkőzés, mint a szombati döntő.

Egy héttel ezelőtt úgy alakult, hogy a magyar bajnokság utolsó fordulójának párosítása (Kispest-Videoton) egyben a bajnoki döntő is volt. A mérkőzés a magyar szokásokkal ellentétben a helyszínen is teltházat hozott, és a tévék képernyője előtt is komoly érdeklődés kísérte a találkozót. Már csak ezért is volt érdekes, hogy a minden szempontból magasabb osztályt jelentő Bajnokok Ligájának döntője milyen nézettséget hoz. A magyar fociba ugyan számolatlanul öntik a közpénzt, így már egyre kevésbé igaz az a klasszikus, hogy kis pénz kis foci, nagy pénz nagy foci, ám a jelenleg két legjobb magyar és európai csapatnak az összecsapását nézve mintha nem is ugyanazt a játékot játszották volna. Hab a tortán, hogy a Real sztárja Sergio Ramos, ráadásul a színészkedést is magasabb fokon űzte, mint a Videoton játékosa, Danko Lazovic, aki nevetséges szimulációjával lett egy hétre a magyar mémek sztárja.

A nagy foci egyébként a nézőknek is bejött, hiszen a hirdetők számára mérvadó, úgynevezett kereskedelmi célcsoportban remekelt a Real Madrid-Juventus mérkőzés. A Nielsen adatai szerint a BL döntő teljes közvetítését szombaton a tévék előtt ülők ötöde nézte. Ez 215 ezer 18 és 49 év közötti nézőt jelent. A magyar bajnokság utolsó fordulójának legfontosabb találkozójára ezzel szemben 103 ezren voltak kíváncsiak. A számok már csak azért is erősek, mert az M4-en a mérkőzés előtt egy óra hosszú volt a felvezető, majd a Ronaldóék győzelmét hozó találkozót követően is hasonló időtartam volt az értékelés és a díjátadó. Ez a két műsorelem pedig sokak számára inkább idegesítő közjáték, mint értékkel rendelkező tartalom, így pedig nem is nézik ezeket.

Ha a teljes műsorfolyamokat vetjük össze, akkor a TV2 Nagy Duettje lett a hét legnézettebb műsora mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosságban. A műsor ráadásul ismét több nézőt ért el, mint egy héttel korábban, a teljes népességben például újra az 1 milliós szint fölé tudtak kapaszkodni. A TV2 számára az is megnyugtató, hogy a hétköznapokon végre van egy jól teljesítő műsoruk. A Vigyázat gyerekkel vagyok folyamatosan a csatorna átlaga feletti átlagokat produkált. Igaz a munkanapokon ezzel csak annyit értek el, hogy látótávolságban vannak az RTL-hez képest, de megelőzni esélyük sincs a konkurenciát.

Ennek hátterében pedig az áll, hogy a régi fénye ugyan megkopott, de még mindig a Barátok közt a legnézettebb. A főműsoridős nézettséget vizsgálva ugyanis a Barátok közt volt a legnézettebb a múlt héten az RTL Klubon: a toplista második, harmadik, negyedik, ötödik és hetedik helyét szerezte meg és átlagosan 17,82 százalékos közönségarányt tudhatott magáénak a kereskedelmi célcsoportban. Szorosan mögötte az RTL Klub másik nagy sikerű saját gyártású sorozata, az Éjjel-Nappal Budapest végzett, ami a ranglista hatodik, kilencedik, tizedik, tizenegyedik és tizenhatodik helyét biztosította be magának és átlagosan 16,44 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 évesek körében. A csatorna átlagát ha jelentősen javítani nem is tudta, de legalább nem is rontotta 1 perc és nyersz! című műsor. A Sebestyén Balázs vezette vetélkedőnek ugyanis az összes múlt heti adása felkerült a legnézettebb műsorok top 50-es listájára és átlagosan 15,92 százalékos nézettséget ért el a 18-49 évesek körében.

Míg korábbi kommunikációjában az RTL Klub elsősorban a főműsor időt preferálta, a Reggeli megújítása óta erre is külön figyelmet fordítanak. Ez persze nem véletlen, hiszen felfelé ívelt a 22. héten az RTL Klubon futó Reggeli nézettsége. Szerdán 11,36 százalékos, míg csütörtökön már 15,82 százalékos nézettséget produkált a 18-49 évesek körében a reggeli sávban, leelőzve ezzel a TV2 Mokka című műsorát, ami aznap csak 11,86 százalékot ért el.


A 22. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klubot a képernyők előtt ülők 15 százaléka követte, míg a TV2 esetén ez a mutató 10,8 százalék volt. Az RTL-es kábelcsatornák ismét lefele tartottak, a F+ (4,1% SHR) és a Cool (3,4% SHR) nézettsége is alacsonyabb volt, mint egy héttel korábban. Minimálisan tudott felfele mozdulni a Viasat3, melynek közönségaránya 2,4 százalékos volt. Míg a Duna TV továbbra is a csoport sereghajtója.

mfor.hu


Olvasta már?



hirdetés
Nyakunkon a jövő

Kulcskérdés a digitális érettség

A digitális érettség egyre több vállalkozás esetében létkérdés. A Microsoft ennek mérésére dolgozott ki egy mutatót.

.
hirdetés
elrejt
 
.