4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Bajnokok Ligája (BL) ismét megmutatta, hogy a jó fociért oda vannak a magyarok is. A tavaly nyári foci-eb óta nem volt még ilyen nézett mérkőzés, mint a szombati döntő.

Egy héttel ezelőtt úgy alakult, hogy a magyar bajnokság utolsó fordulójának párosítása (Kispest-Videoton) egyben a bajnoki döntő is volt. A mérkőzés a magyar szokásokkal ellentétben a helyszínen is teltházat hozott, és a tévék képernyője előtt is komoly érdeklődés kísérte a találkozót. Már csak ezért is volt érdekes, hogy a minden szempontból magasabb osztályt jelentő Bajnokok Ligájának döntője milyen nézettséget hoz. A magyar fociba ugyan számolatlanul öntik a közpénzt, így már egyre kevésbé igaz az a klasszikus, hogy kis pénz kis foci, nagy pénz nagy foci, ám a jelenleg két legjobb magyar és európai csapatnak az összecsapását nézve mintha nem is ugyanazt a játékot játszották volna. Hab a tortán, hogy a Real sztárja Sergio Ramos, ráadásul a színészkedést is magasabb fokon űzte, mint a Videoton játékosa, Danko Lazovic, aki nevetséges szimulációjával lett egy hétre a magyar mémek sztárja.

A nagy foci egyébként a nézőknek is bejött, hiszen a hirdetők számára mérvadó, úgynevezett kereskedelmi célcsoportban remekelt a Real Madrid-Juventus mérkőzés. A Nielsen adatai szerint a BL döntő teljes közvetítését szombaton a tévék előtt ülők ötöde nézte. Ez 215 ezer 18 és 49 év közötti nézőt jelent. A magyar bajnokság utolsó fordulójának legfontosabb találkozójára ezzel szemben 103 ezren voltak kíváncsiak. A számok már csak azért is erősek, mert az M4-en a mérkőzés előtt egy óra hosszú volt a felvezető, majd a Ronaldóék győzelmét hozó találkozót követően is hasonló időtartam volt az értékelés és a díjátadó. Ez a két műsorelem pedig sokak számára inkább idegesítő közjáték, mint értékkel rendelkező tartalom, így pedig nem is nézik ezeket.

Ha a teljes műsorfolyamokat vetjük össze, akkor a TV2 Nagy Duettje lett a hét legnézettebb műsora mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a teljes lakosságban. A műsor ráadásul ismét több nézőt ért el, mint egy héttel korábban, a teljes népességben például újra az 1 milliós szint fölé tudtak kapaszkodni. A TV2 számára az is megnyugtató, hogy a hétköznapokon végre van egy jól teljesítő műsoruk. A Vigyázat gyerekkel vagyok folyamatosan a csatorna átlaga feletti átlagokat produkált. Igaz a munkanapokon ezzel csak annyit értek el, hogy látótávolságban vannak az RTL-hez képest, de megelőzni esélyük sincs a konkurenciát.

Ennek hátterében pedig az áll, hogy a régi fénye ugyan megkopott, de még mindig a Barátok közt a legnézettebb. A főműsoridős nézettséget vizsgálva ugyanis a Barátok közt volt a legnézettebb a múlt héten az RTL Klubon: a toplista második, harmadik, negyedik, ötödik és hetedik helyét szerezte meg és átlagosan 17,82 százalékos közönségarányt tudhatott magáénak a kereskedelmi célcsoportban. Szorosan mögötte az RTL Klub másik nagy sikerű saját gyártású sorozata, az Éjjel-Nappal Budapest végzett, ami a ranglista hatodik, kilencedik, tizedik, tizenegyedik és tizenhatodik helyét biztosította be magának és átlagosan 16,44 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 évesek körében. A csatorna átlagát ha jelentősen javítani nem is tudta, de legalább nem is rontotta 1 perc és nyersz! című műsor. A Sebestyén Balázs vezette vetélkedőnek ugyanis az összes múlt heti adása felkerült a legnézettebb műsorok top 50-es listájára és átlagosan 15,92 százalékos nézettséget ért el a 18-49 évesek körében.

Míg korábbi kommunikációjában az RTL Klub elsősorban a főműsor időt preferálta, a Reggeli megújítása óta erre is külön figyelmet fordítanak. Ez persze nem véletlen, hiszen felfelé ívelt a 22. héten az RTL Klubon futó Reggeli nézettsége. Szerdán 11,36 százalékos, míg csütörtökön már 15,82 százalékos nézettséget produkált a 18-49 évesek körében a reggeli sávban, leelőzve ezzel a TV2 Mokka című műsorát, ami aznap csak 11,86 százalékot ért el.


A 22. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klubot a képernyők előtt ülők 15 százaléka követte, míg a TV2 esetén ez a mutató 10,8 százalék volt. Az RTL-es kábelcsatornák ismét lefele tartottak, a F+ (4,1% SHR) és a Cool (3,4% SHR) nézettsége is alacsonyabb volt, mint egy héttel korábban. Minimálisan tudott felfele mozdulni a Viasat3, melynek közönségaránya 2,4 százalékos volt. Míg a Duna TV továbbra is a csoport sereghajtója.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!