Saját leánya "eszi meg" a TV2-t?


Az elmúlt hetekben többször foglalkoztunk a TV2 nyári gyengélkedésével. Ezúttal a csoport egyik kábelcsatornája, a Mozi+ veszélyeztette az országos csatorna pozícióját.

Néhány hete főműsoridőben, a kereskedelmi célcsoportban megesett a TV2-vel az a szégyen, amire korábban soha nem volt példa, vagyis egy, a F+ megelőzte őket az átlagos közönségarány mutatójában. Miután a hirdetési piacon a nyár nem számít kiemelt időszaknak, így a nézettségi versenyben is kisebb jelentőséggel bír ez a periódus. Más kérdés persze, hogy az állami hirdetésekkel vastagon kitömött csatorna számára van-e jelentősége annak, hogy az aktív népesség körében hogyan szerepelnek. Hiszen a közmédiához hasonlóan kormányzati szócsővé vált tévéadó számára valószínűsíthetően kevésbé fontos a piaci szereplőknek való megfelelés, így, ha főműsoridőn kívül érnek el nézőket az sem probléma, ahogy számukra az alacsony jövedelemmel rendelkező, vagy éppen az átlagnál alacsonyabb iskolázottság is megfelelő lehet. Sőt, utóbbi csoportok politikai befolyásolhatósága vélhetően egyszerűbb, mint egy anyagilag független, jól képzett magyar állampolgáré. Természetesen a választásokhoz közeledve a minél nagyobb elérés kellene, hogy a csatorna célja legyen. Hiszen a magasabb nézőszám esetén a politikai üzeneteket – legyen szó reklámról, vagy hírekbe csomagolt kormányzati kommunikációról – is nagyobb közönséghez tudják eljuttatni, ami végső soron több potenciális szavazatot jelenthet.
 
 

Mindenesetre a TV2 az elmúlt hetekben látványosan alulteljesített a 18-49 évesek körében. Ez persze várhatóan az ősz folyamán változni fog, hiszen több olyan produkció érkezhet a képernyőre, amely korábban már jól teljesített. Addig viszont immár nem csak a F+-tól, de még saját kábelcsatornájától, a Mozi+-tól is tartania kell az anyacsatornának. A mögöttünk hagyott héten például csupán a Titanic 2. része és a Pénzt vagy éveket című vetélkedő volt a főműsoridős programok közül a 30 legnézettebb műsorszám között, továbbá az este 7 órára már véget érő Tények. Ezzel szemben a Mozi+ öt darab este 9 és 11 óra között műsorra tűzött filmmel is bekerült a 30 legnézettebb műsor közé. Érdekesség, hogy a TV2 csoport filmcsatornája a Mozi+ a 9 és 11 óra közötti időszakban több napon is lenyomta a F+-t. Az RTL-hez tartozó kábeltévé ugyanis eggyel kevesebb toplistás filmmel büszkélkedhetett.  
 
A második számú médiacsoportnál az is meglehetősen érdekes, hogy a Super TV2 éppen annyi top 50-es helyet csípett meg, a már említett rangsorban, mint az anyavállalat névadó csatornája. Ezekre persze lehet úgy is reagálni, hogy a TV2 már régóta szerette volna felhúzni a kábelportfólióját. Ez azonban így, hogy kis túlzással a TV2 kontójára történik a növekedés, meglehetősen kockázatos. A tapasztalatok ugyanis azt mutatták, hogy ha a TV2 nem tud önmagában egy sikeres brand lenni, ha (az anyacsatorna révén) nincsen nagyobb tömeget elérő országos adója a csoportnak, akkor hosszabb távon nehezen tud országos kampányt szervezni.

Az őszi időszak nyitányaként az RTL Klub már augusztus 28-án bele fog csapni a lecsóba. Ahogy a csatorna közleménye fogalmaz, a világ egyik legizgalmasabb reality-jét hozzák el ismét, ahol a túlélés a kulcs; túlélni egy távoli szigeten, egy közösségben, megvívva a saját, egyéni harcokat is egészen az utolsó összecsapásig, amely során kiderül, ki az igazi túlélő, vagyis a győztes. A hazai közönség Istenes Bence vezetésével követheti majd nyomon a Fülöp-szigeteki, megannyi embertpróbáló kihívást. Augusztus végétől minden hétköznap képernyőre kerül a reality, ez emlékeink szerint újítás lesz, hiszen korábban került képernyőre. Ebben persze az is benne van, hogy egy drágább formátumról van szó, és valószínűleg több bőrt is lehúzna róla az RTL. Ezzel hozható összefüggésbe az is, hogy a hírek szerint két évadot vettek fel a műsorból. 
 
 
Összefoglalva a 31. hét adatait főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub minden estét megnyert, a képernyők előtt ülők 14,2 százaléka követte átlagban a csatorna műsorait. Ahogy azt fent jeleztük, a TV2 nem vitézkedett, az átlagos közönségaránya 6,9 százalék volt. Az RTL erősebb kábelcsatornája, a F+ (5,1% SHR) látótávolságban volt tőlük. A Cool (3,6% SHR) ugyanakkor megtorpant, és nem csak a TV2-től, de a F+-tól is elmaradt. A középmezőny sereghajtói szokás szerint a Visat3 (2,3% SHR) és a Duna TV (2% SHR) lett.
 
mfor.hu 

Olvasta már?



hirdetés
A pláza élővilága Black Friday akciók idején

(X)

.
hirdetés
elrejt
 
.