2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az orosz autópiac visszaesése szeptemberben 6 hónap után ismét gyorsult, és a piacvezető Lada is nagy pofont kapott.

Bár az eddigiek alapján úgy tűnt, hogy az oroszok a piacvédő intézkedésekkel mérsékelni tudják az autóeladások visszaesését, szeptemberben 28,6 százalékos mínuszt kellett elkönyvelniük. Ahogy az a grafikonon is látszik, április óta folyamatosan javultak a mutatók (magukhoz képest persze), most azonban újból gyorsult a visszaesés üteme.

Érdekes, hogy a Lada, amely éves átlagban jobban teljesített, mint a piac, most egy 41 százalékos visszaesést szenvedett el, amilyen rossz éves bázisú adatot még nem produkáltak idén. Az orosz autómárka az első 9 hónapban 28 százalékkal esett vissza, míg a teljes piac 33-mal, vagyis inkább a nyertesek közé tartozott, ha nem is sokkal.

Persze a Lada a szeptemberi 21,6 ezer autóval még mindig bőven piacvezető. Második helyen a Kia áll 16,1 ezerrel, amely meglepő módon 11 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest, (ez egyébként az új Rio-nak köszönhető). A 15,1 ezer eladott autóval harmadik helyen álló Hyundai 2 százalékos visszaesést mutatott, amely a piaci viszonyok ismeretében nem rossz teljesítmény.

Az első 9 hónap adatait nézve kiderül, hogy a Kia 13, a Hyundai pedig 10 százalékkal adott el kevesebb autót az orosz piacon, mint tavaly. Ezeknek a viszonylag mérsékelt számoknak köszönhetően ketten együtt már nagyobb piaci részesedéssel bírnak, mint a Lada, holott tavaly még együtt sem tudták megelőzni a céget, amely nemrég Magyarországon is újraindította az értékesítést.

A márkák szerinti bontásban érdekesség még, hogy az Audi 2 százalékos növekedést tudott elérni szeptemberben (egész évben 26 százalékos mínuszban vannak), amely minden valószínűség szerint a Q7 érkezésének köszönhető. A prémium szegmensben az örök nyertes Porsche több mint kétszer annyit adott el, mint tavaly, bár ez mindössze 509 kocsit jelent.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!