3p

Az év első néhány hetének adatai alapján úgy tűnik, a nézők némileg változtattak hétvégi tévézési szokásaikon. Persze az is elképzelhető, hogy az ismétlések egy része kevésbé vonzó alternatíva.

A második heti adatok alapján úgy tűnik, részben helyreállt az ünnepek körüli kavarodás után a nézettségi verseny. Akár a teljes lakosságok tekintve, akár a kereskedelmileg fontos 18-49-es korosztályt, hétköznapokon ismét jól teljesít az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt is. A duó pedig az RTL Klub számait alaposan feltornázza. Ráadásul a környezetükben lévő műsorokat, sorozatokat is felfele húzzák. Ennek köszönhetően az RTL Klub hétköznapokon ismét magabiztosan nyeri az estéket (19-23 óra közötti időszakot).

Ugyanakkor a hétvégéken nem igazán sikerült visszaugrani a csatornának a korábbi szintre, immár a második olyan hétvégét láthattuk, amikor erősen alulteljesít az RTL Klub a saját átlagához képest. Ugyanakkor az is látszik, hogy a nézők csak kisebb arányban pártolnak a konkurens TV2-höz, a képernyők előtt ülők többsége valamelyik kisebb adót választja. Szombaton a két nagy összesített átlagos közönségaránya nem érte el a 25 százalékot, amire még a kiemelt sportesemények vagy a választási eredmények ismertetésekor sem nagyon volt korábban példa. Ráadásul vasárnap sem jött gyökeres fordulat, bár ekkor valamivel többen nézték őket. De összességében a hét utolsó napján is 30 százalékos alatti volt a két nagy kereskedelmi adó összesített közönségaránya.

Valószínűleg, ha a nagy költségvetésű sajátgyártású produkciók a tavasz folyamán elindulnak, akkor változni fog az összkép, az mindenesetre érdekes trend, hogy a piac régóta jósolt dekoncentrációja ilyen látványosan valósul meg. A nézői szokások kapcsán szintén érdekes, hogy vannak olyan műsorok, filmek, amelyekkel látszólag nem lehet hibázni, így például az unalomig ismételt Bujtor István féle Ötvös Csöpi széria ismét bizonyított. A hét legnézettebb műsora címet megszerző Shrek (Shrek a vége, fuss el véle) is korábban több alkalommal volt már képernyőn, ugyanakkor ennél már ment korábban sokkal kisebb érdeklődés mellett is. Hasonló a helyzet az RTL Klub által választott Gyűrűk ura szériával, amely sem a mögöttünk hagyott szombaton, sem egy héttel korábban nem brillírozott, miközben más alkalmakkor sokkal több nézőt vonzott.

A legnézettebb 50 műsor listájára (18-49 évesek körében) ezúttal számos olyan csatorna is felkerült, amelyek nem szoktak jellemzően itt szerepelni. Így a legnézettebb műsorok között a Family Guy és a South Park (Commedy Central), illetve a Madagaskar 2 (Super TV2) is szerepelt. Ami ugyanakkor meglepő, hogy sem a kézilabda válogatott, sem a pólósok (női és férfi csapat) meccsei nem kerültek be ebbe a listába. Ha ugyanezen elv alapján összeállított, de a teljes lakosságra vonatkozó sorrendet nézzük, akkor azt láthatjuk, hogy az esti közönségarányához képest a Duna TV van felülreprezentálva, de például az Életképek jóvoltából az M4 is szerepel a listán.

Összefoglalva a kereskedelmi célcsoportban (18-49-es korcsoport), főműsoridőben (19-23 óra között) a hét napból ötöt nyert meg az RTL Klub, a hétvégén viszont a többség a TV2-t választotta. 2016 második hetében az RTL Klub műsorait átlagban a készüléket nézők átlagosan 17,1 százaléka követte, míg a TV2 esetében ugyanez a mutató 11 százalékos volt. A középmezőnyben most a Cool (5,8% SHR) megelőzte az azonos médiacsoporthoz tartozó riválisát, a F+-t (5,7% SHR). Tőlük messze leszakadva zárta a sort a Viasat3 (3,7% SHR) és a Duna TV(3,2% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!