4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Míg a karácsonyt a magyarok hagyományosan a tévék előtt töltik, addig az év utolsó napján ez kevésbé jellemző. A korábbi trend nem változott, ugyanakkor a statisztikák szerint sokan nosztalgiáztak Szilveszterkor.

Ahogy arról beszámoltunk egy héttel ezelőtt, december 24-én ezúttal a TV2 örülhetett annak, hogy a fél ország a Reszkessetek betörőkkel tölti a szentestét. Ezek után az sem nagy meglepetés, hogy karácsony első estéjén a vígjáték második része is remekelt. A Reszkessetek betörők 2 lett a kereskedelmi célcsoportban a legnagyobb nézettséget elérő műsor, azt azonban hozzá kell tenni, hogy az RTL Klubnak sikerült menteni a helyzetet a Hamupipőkének köszönhetően. A családi mozi ugyanis a rangsor második helyére került, a két film között minimális volt a különbség a 18-49 éves korcsoportban. A teljes lakosságot vizsgálva viszont fordított sorrend alakult ki, a Hamupipőke ugyanis megelőzte Kevinéket.


Érdekesség, hogy december 26-án ehhez képest visszafogottabb teljesítményt nyújtott mind a két nagy kereskedelmi tévé. Ugyanakkor az RTL a Szörny egyetem, míg a TV2 a Megjött apuci révén egy-egy toplistát műsort azért vetített. A karácsonyi napokat követően a TV2 „hétköznapi üzemmódba kapcsolt”, és az ünnepi időszakhoz képest jóval szerényebb számokat értek csak el. Pedig a csatorna elindította új vetélkedőjét amely a Piramis címet kapta. A műsor nem kifejezetten különleges, ugyanakkor emiatt a produkciót vádolta meg az RTL Klub lopással a TV2-t. Nem véletlenül, kisebb különbségek vannak csak a játékmenetben és a díszletek is hasonlítanak, annak ellenére, hogy olyan pletykák röppentek fel, hogy a koppintás kifejezetten gagyi lett. A legnagyobb különbséget talán a két műsorvezető jelenti, hiszen a TV2-nél Stohl András bíztatja a játékosokat, míg az RTL-en Sebestyén Balázs.

Az új vetélkedő persze inkább csak a januári műsorrend felvezetésére szolgált, amely némileg felforgatja a TV2 hétköznapi struktúráját. A csatornán januárban a játékoké lesz a főszerep, hiszen a Tények után hétköznap esténként 18:50-től a Piramis kerül adásba, amit a Pénzt, vagy éveket! követ 20:30-tól. Az életkor tippelős játékot egyébként tavaly az uborkaszezon kitöltésére dobták be, ám az akkori sikere meggyőzhette a csatorna illetékeseit, hogy érdemes továbbvinni.

Az új év az RTL Klub esetében az lesz egyelőre a legnagyobb változás, hogy nem indul új saját gyártású produkció. Így a csatorna korábban nagy sikerrel futó műsorai, az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt jóval előbb kezdődnek, mint tavaly ősszel. A Híradót követően a Fókusz című magazinműsor megy majd, azt követően 19:25-től az ÉNB, majd 20:35-től a Barátok közt. Érdekes lesz, hogy a sorozatok vissza tudják-e hódítani azokat a nézőket, amelyek a késő esi időpontok miatt morzsolódtak le. Ha ez legalább részben összejön, akkor az év első hetében sem lesz esélye a kereskedelmi célcsoportban a TV2-nek arra, hogy túlszárnyalja a konkurensét.

Szilveszterkor is csattogtak a pofonok

Visszatérve az előző év végének tévés műsoraira, az RTL Klub meglehetősen sajátos stratégiát választott, amikor úgy döntött, Szilveszterkor gyakorlatilag egész napot a Bud Spencer-Terence Hill párosnak szenteli. A döntés azonban nem bizonyult rossznak, a bulikra való készülődés alatt délután futó Kincs, ami nincs volt a legjobban teljesítő film, amely mind a 18-49 éveseknél, mind a teljes lakosságban a tíz legnézettebb műsor közé került a múlt héten.

2017 utolsó hetében a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub hat estét (19-23 óra között) nyert meg, míg a TV2-nek egy jutott. A főműsoridős sávban a piacvezetőt a tévé előtt ülők 14,8 százaléka nézte, a TV2 pedig átlagosan 12,5 százalékos közönségarányt ért el. Az RTL kábelcsatornái tovább távolodtak egymástól, a F+ kiugróan magas 7,4 százalékos közönségarányával szemben a Cool csak 2,9 százalékot tudott. Így utóbbit ismét megelőzte a Viasat3 is (3% SHR). A középmezőnyben a sereghajtó a Duna TV lett, amely a 18-49 éves tévénézők átlag 1,9 százalékát érdekelte.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!