A Playboy jó eredményei annak fényében számítanak pozitív meglepetésnek, hogy a média- és különösen a kiadói szektorban a legtöbb vállalat komoly nehézségekkel küzd az utóbbi időkben. Ezzel szemben a Playboy részvényeinek árfolyama 13 százalékkal emelkedett tavaly és a vállalat hosszú távú stratégiai lépései miatt a szakértők még ennél is fényesebb jövőt jósolnak a vállalat számára.
A Playboy ugyanis a korábbi évek visszaesését 2005-ben azzal állította meg, hogy egyrészt több figyelmet fordított az on-demand szolgáltatásokra, másrészt pedig sokkal hatékonyabban használta ki a brandnévben rejlő lehetőségeket.
A társaság egyik legfontosabb lépése az volt, amikor októberben az Egyesült Államok legnagyobb kábelcégével, a Comcasttal kötött on-demand videókkal kapcsolatos megállapodást, amelynek értelmében a Playboy filmjei elérhetőek lettek a Comcast hálózátán.
Ami pedig a márkanév eladását illeti, a cég megállapodott a Palms Casinóval, miszerint nyáron Las Vegasban megnyílik az első Playboy Club és Casino. Elemzők ez utóbbi üzletet úttörőnek tekintik a Playboy szempontjából, hiszen várhatóan további hasonló megállapodások születnek majd, mivel a márkanév ilyen irányú felhasználása rendkívül hatékony.
Érdekesség egyébként, hogy a Playboy - stílszerűen - február 14-én, Valentin-napon hozza nyilvánosságra negyedik negyedévi jelentését.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
A Playboy után a Penthouse is erősít a médiában
Digitális magazinnal rukkol elő a Playboy
Playboy-lányok csábítják a PlayStation-rajongókat
Kínában terjeszkedne a Playboy
Étteremben erősít a pornókirály
Sokat hoznak a konyhára a Playboy-nyuszik
A korábbi évek gyengélkedése után ismét növekedési pályára állt Hugh Heffner birodalma, a Playboy. A meglehetősen jónak ígérkező eredmények az elemzők szerint csak a kezdetet jelentik, a következő években tovább erősödhetnek a legendás erotikus lap részvényei.