3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Sólyom vezérigazgatója a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól kapott jelzés alapján arra számít, hogy a légitársaság október közepére megkapja az engedélyeket a tevékenység folytatásához, és így még az idén elindulhatnak a járatok; a tervek szerint a hatóság jövő héten végzi az első gép, az "Álmos" légialkalmassági ellenőrzését.

Vágó József az MTI-nek azt mondta: "jelen pillanatban nem látok olyan körülményt, amely alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóság visszatarthatná az engedélyek kiadását". A tervek szerint a Sólyom légitársaság november 1-jétől vagy december 1-jétől már repülne, az időpont attól függ, hogy akkor hány átvett repülőgépük lesz és hány útvonalra rendelkeznek majd repülési engedéllyel. Kijelentette: az engedélyek kézhezvételét követően a légitársaság egy-két héten belül meghirdeti az előzetes menetrendet. Az online jegyértékesítéshez szükséges rendszer augusztus 31-re elkészült.

Vágó József megismételte korábbi kijelentését, hogy először a nagy európai városokba szeretnék elindítani a menetrendszerinti repülőjáratokat Budapestről London, Párizs, Frankfurt, Amszterdam, Stockholm, Milánó útvonalakon. Lehetséges, hogy már 2 repülőgéppel is elkezdenek repülni 2-3 városba naponta menetrend szerint, de nagyobb a valószínűsége annak, hogy megvárják mind a hat lízingelt gép hatósági engedélyét.

A légitársaság három gépét készítette fel műszakilag a hatósági átvételre, de egyelőre a Nemzeti Közlekedési Hatóság még egyetlen gépükre sem adott ki olyan engedélyt, amellyel repülni lehetne. A tervek szerint a jövő héten első gépüket, az "Álmost" a közlekedési hatóság emberei átveszik.

A gépek átvételére vonatkozó hatósági eljárás két részből áll, a lajstromba vételből - ez az "Álmos" esetében már megtörtént - és a légialkalmassági felülvizsgálatból, amely a jövő héten várható. A másik két Sólyom-repülőgép a hatósági eljárásra vár, az átvétel nem a légitársaság miatt húzódik - tette hozzá a vezérigazgató.

Vágó József kitért arra, hogy meghívottként részt vettek a vidéki repülőterek szövetségének pénteki éves közgyűlésén, ahol két együttműködési területet ajánlott a Sólyom légitársaság. Az egyik szerint négy vidéki reptér igényei alapján Győrből, Sármellékről, Pécsről és Debrecenből a Sólyom regionális charter járatokat indítana, és ha jövőre elindítják Budapestről a tengeren túli repülőjárataikat, akkor ezekre a négy vidéki repülőtérről lehetségesnek tartanak budapesti ráhordást kisebb turbólégcsavaros repülőgépekkel. A másik együttműködési lehetőséget abban látják, hogy a pilóták, műszaki és egyéb szakemberek képzésébe a vidéki repülőterek, oktatóközpontok is bekapcsolódnának.

A vezérigazgató tájékoztatása szerint a Sólyom légitársaság jelenleg 73 teljes munkaidős alkalmazottat foglalkoztat. Az első bérfizetés megtörtént, az augusztusi fizetésüket szeptember 10-én mindenki megkapta. A cégvezetéshez, a légiközlekedési szolgáltatáshoz szükséges munkaerő-állománnyal rendelkeznek, és büszkék arra, hogy nemzetközi szinten elismert légügyi vezető szakemberek vállaltak náluk állást, a dolgozók döntő többsége volt maléves munkavállaló, ez azt mutatja, hogy megvan a bizalom a cég iránt - mondta Vágó József.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!