A Kodak és a Fuji is arra a piaci trendre reagált, amely szerint a világ legnagyobb piacának számító USA-ban tavaly több digitális fényképezőgépet adtak el, mint hagyományost. Ennek hatására természetesen a hagyományos fotófilmek iránt is a kereslet csökkenése prognosztizálható a következő időszakban. Nem véltelen, hogy a Kodak 3 milliárd dollárt szán a stratégiaváltásra.
Még ennél is többet, 5,2 milliárd dollárt invesztál a digitális fotózásba a Fuji. Mint a vállalat első embere Komori Sigetaka elmondta, a digitális kamerák egyre növekvő sikerét látva a Fuji is kénytelen áthelyezni a digitális termékekre helyezni a fókuszt, de a fejlődő piacokon, pl. Indiában és Kínában folytatják filmes termékeik forgalmazását. A befektetések révén a cég az idei 6,2 millió digitális kamera helyett 2007-re már 13 milliót szeretne értékesíteni.
Stratégiát váltanak a fotóipari óriások
A közelmúltban jelentette be a piacvezető Kodak, hogy felhagy a hagyományos fényképezőgépek gyártásával, és minden erejével a digitális fotózásra koncentrál. Most hasonló bejelentést tett a világ vezető fotófilm-gyártója, a Fuji Photo Film is.