3p

A nagy francia hipermarketek, a Carrefour, az Auchan, a Casino és az Intermarché kitiltja hazai polcairól az olyan nagy márkákat mint a Henkel, a Reckitt-Benkiser vagy a Colgate-Palmolive. A lépéssel az üzletláncok a sajátmárkás termékek értékesítésének emelkedését várják.

Saját márka

A két hiper termékeinek legalább 10 százalékát vonja ki a kereskedésből. Az áruk kiválasztása már folyamatban van. Retorzióképpen a nagy gyártók felemelik nettó áraikat, a kereskedők viszont ezt botrányosnak tartják, mivel a Galland-törvény reformjai pont az árak csökkenését váltanák ki. Az illetékes minisztérium a 2004-ben kezdődött és 2006 végére lezáruló reformoknak köszönhetően az árak 5 százalékos csökkenését várja.

A Carrefour ezért visszaszorítja a nagy nemzetközi márkákat polcairól és a saját márkás termékeket részesíti előnyben. A társaságnak természetesen sokkal nagyobb haszna származik ezen áruk forgalmazásából. Ez érzékenyen érintheti a nagy gyártókat, hiszen a márkanév már mit sem ér, és ki vannak szolgáltatva a hipermarketek kénye-kedvének. A nagy áruházláncok, az Auchan vagy akár a Casino nem tiltja ki teljesen a polcairól a Nestlé vagy a Henkel termékeit, csupán nem forgalmazza annak összes áruját, írja a Le Figaro.

A Procter & Gamble volt az első cég, mely levonta a kellő konzekvenciákat a kereskedő és gyártó közötti új erőviszonyok tekintetében. A szépségipari gyártó tavaly 57 milliárdért vette meg a Gillette márkát. A többi gyártó sem fogja ölbe tett kézzel nézni termékei kiszorítását. Világszinten a nagy gyártócsoportok jóval nyereségesebben működnek mint a kereskedők nagyrésze, közölte a Bain & Company egyik munkatársa. Piaci elemzők már hónapok óta várnak egy nagyobb összeolvadásra a Henkel, Colgate-Palmolive vagy a Reckitt között.

Az 1996-ban született francia Galland-törvény nem titkolt célja a gyártók és kereskedők viszonyának rendezése, valamint a nagy bevásárlóközpontok és a kisboltok közötti ádáz harc korlátozása. A törvénynek három alappillére van: nem engedi a beszerzési ár alatti értékesítést, szerződéses vállalások és szolgáltatások az áruházlánctól illetve megtilt minden egyik napról a másikra történő beszállítói szerződésbontást a gyártók védelmében.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
A hazai diszkontboomra még várnunk kell
Egyre jobban eluralják a hazai játékpiacot a hipermaketek
Romániában terjeszkedik a Metro-csoport
Lejárt a hipermarketek építésének ideje

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!