3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közelmúltban az utolsó, harmincadik Stadler Flirt villany-motorvonatot is forgalomba állította a MÁV, amely egyéves tapasztalatai alapján elégedettnek mutatkozik a svájci cég járműjével. Az újabb harminc darab Flirtre vonatkozó opciót már lehívták, leszállításukra 2009 februárja és 2010 közepe között kerül sor.

A harmincadik Flirt villanymotorvonat március 21-én érkezett meg a MÁV-hoz, csaknem egy évvel azután, hogy az első példányuk forgalomba állt.

A vasúttársaság szerint az eltelt idő alatt a járművek  beváltották a hozzájuk fűzött reményeket, és a MÁV Starthoz beérkezett vélemények szerint az utazóközönség tetszését is elnyerték. A cég elsősorban energiatakarékos üzemmódja, extra gyorsulási- és fékhatása, valamint 140 kilométer/óra sebessége miatt elégedett a Flirttel.

Tíz perces késést is behoznak

Ami utóbbi paramétert illeti, a MÁV a 2008-as menetrend életbe lépésekor Budapest–Győr között a személyvonatok sebességét 140 kilométer/órára emelte, hogy – a vonal egyes szakaszain - ki tudja használni az új motorvonatok képességeit, és így felgyorsítja a közlekedést. (Más vonalakon az InterCityk is csak 120 kilométer/órával haladnak.)

A vasúttársaság szerint az elvileg 160 kilométer/órás sebességet is elérni képes motorvonatok az új feladatkörben beváltak, hiszen tíz percnél nagyobb késés behozására is képesek. Ez az ütemes menetrend tartása szempontjából hatalmas előny, erre hazánkban jelenleg egyetlen más típusú motorvonat sem képes, emeli ki a MÁV lapunkhoz eljuttatott közleménye.

A Flirt a fékezési technika terén is jelentős előnyöket mutat fel:: 120 kilométer/óráról üzemi féket használva is képes úgy megállni, hogy közben nem használja a légféket, vagyis a felhalmozott mozgási energiát villamos energiává alakítva szinte teljes egészében visszatermeli azt a felső vezetékbe.

Az energiafelhasználás terén ez olyan jelentős tényező, hogy - ugyanakkora szállítási teljesítmény létrehozása mellett - egy V43-al továbbított vonathoz képest napi 100 ezer forint megtakarítás realizálható, állítja a MÁV.

2010-ig újabb harminc Flirt érkezik

Járműparkja két éven belül további Flirtökkel bővül majd, miután 2007 decemberében – élve az opció lehetőségével – újabb harminc jármű leszállítására adott megbízást a Stadlernak. A második "tétel" első két vonatát 2009 februárjáig, a fennmaradó 28 járművet pedig - havi két Flirt átadásával – 2010 közepéig szállítja le a MÁV-nak a svájci cég.

Az újabb beszállítást figyelembe véve a MÁV azt tervezi, hogy bővíti a Flirtök közlekedési útvonalát. Így a Budapest–Győr–Hegyeshalom, a Budapest–Székesfehérvár, a Budapest–Pusztaszabolcs és a Pusztaszabolcs–Dunaújváros–Paks vonal mellett a Budapest–Hatvan szakaszon is bevethetik azokat.

A harminc Stadler Flirt mellett a MÁV vonalain jelenleg 23 Siemens Desiro és tíz Bombardier Talent fut. A cég középtávon további nagyobb befogadóképességű, köztük hatrészes, illetve emeletes vonatok beszerzését is tervezi, közölte szerdai sajtótájékoztatóján Kozák Tamás, a MÁV-Start vezérigazgatója.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!