3p

"Bár semmilyen oldalról nem érzek nyomást, amennyiben szükséges, nem zárom ki a leköszönésemet" - mondta el az mfor.hu-nak adott exkluzív interjújában Székely Péter. A Transelektro Csoport elnök-tulajdonosa hozzátette: a talpra állás érdekében ő is mélyen a zsebébe nyúl majd. A válságos helyzetet nehezíti, hogy meglehetősen eltér a cégcsoport és a Stadler hazai leányvállalatának véleménye arra vonatkozóan, mikor és mennyivel kell beszállnia a MÁV Járműjavító Kft.-be.

Stadler-vonatok: a Transelektróval vagy anélkül? Galéria!

[ajanlo=1475][igazitas=right/]Míg utóbbi program végrehajtása másfél-két évet vesz igénybe, addig néhány problémára rövid határidőn belül kell megoldást találni. Az akut beavatkozást igénylő teendők sorába tartozik a Stadler-üzlet is: a szükséges befektetésről ugyanis jelenleg eltérően gondolkodnak a felek.

"Amennyiben a Transelektro február végéig nem száll be 1 milliárd forinttal a MÁV Északi Járműjavító Kft.-be, akkor át kell gondolni a velük történő együttműködést" - mondta el az mfor.hu-nak Dunai Zoltán, a Stadler Rail Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: ebben az esetben a jelenleg fővállalkozói státuszú Transelektro csak "csökkentett beszállítói hányaddal" részesülhetne az üzletből.

A tavaly még a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. (GTK) vezérigazgatói tisztét betöltő Dunai szerint a február vége "nagyon kemény határidő". Az 1 milliárd forint nélkül ugyanis nem lehet megkezdeni a 30-ból 15 Stadler-vonat majdani összeszerelési helyszíneként szolgáló üzemcsarnok építését, ahol 2006 őszén mindenképp el kell indulnia a munkának.

[ajanlo=1373][igazitas=left/]"A februári határidő nem valós. Addig ugyanis nem vagyunk hajlandóak pénzt fektetni a cégbe, amíg az alap-motorvonatszerződés életbe nem lép. Erre pedig csak a finanszírozási kontraktus megkötésével, valószínűleg márciusban kerül majd sor" - mondta Székely. Hozzátette: az érvénybe lépést követően "nagyon rövid időn belül" folyósítanák a pénzt.

Hogy mennyit? Erről szintén eltérnek a vélemények. "A beruházás összesen valóban 1 milliárd forint tőkét igényel, viszont a Transelektro ezt nem fogja egészében állni, miután ennek időpontjáról és megosztásáról megbeszélések folynak a MÁV-val" - hangsúlyozta az elnök. A GTK által vállalandó konkrét összegről jelenleg is tárgyalnak, ez azonban "üzleti titok".

A társaság a megbízás volumene miatt azonban mindent el fog követni, hogy - mind a határidő, mind a bevitt tőke nagysága tekintetében - megfeleljen az elvárásoknak. A cégcsoportnak ugyanis összesen 12,5 milliárd forintos bevételt hozna a Stadler-üzlet, ebből 6,5 milliárd az első, 6 milliárd pedig a második harminc vonat leszállítása után esedékes, tudtuk meg az elnöktől.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!