3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában szeptemberben 1,593 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szerdán.

A gyorsjelentés a tizennégy magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel 3,2 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 600 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - a Magyar Telekom Nyrt., az Invitel Zrt., a UPC Magyarország Kft., a FiberNet Zrt., a DIGI Kft., a PR-TELEKOM Zrt., a Tarr Kft., a ViDaNet Zrt., a PARISAT Kft., a RubiCom Zrt., a Hello HD Kft., a HD Platform Kft., a UPC DTH S.ŕ.r.l., az Antenna Hungária Zrt. - szeptember végén 2,784 millió előfizetést tartottak nyilván.

A közlemény szerint szeptemberben e szolgáltatók előfizetőinek 57,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 56,8 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül szeptemberben 636 ezerről 649 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 906 ezer volt a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. A MinDig TV Extra szolgáltatásnak 38 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül az augusztusi 23 százalékról 23,3 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése emelkedett, szeptemberben 33,9 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent, ez az érték korábban 43,2 százalékos, szeptemberben 42,8 százalék volt.

A közlemény szerint a teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,1 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,2 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 21,8 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma szeptemberben 1,84 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,197 millióról 1,191 millióra csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,8 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 19 százalékkal, ezt követi a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 17,4 százalékkal, míg negyedik a sorban a DIGI 15,2 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 42,2 százalék, majd a Magyar Telekom következik 28,6 százalékkal, a harmadik UPC-é pedig 22 százalék - tartalmazza közlemény.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!