3p

A Sony Bravia festékrobbantós szpotjának ítélték oda 2006 legjobb reklámja címet a Menedzsment Fórum olvasói. Az előző év nagy befutója, a UPC jócskán lemaradva, csupán a hetedik helyen végzett a Radiátor együttessel. Ha kíváncsi, hogyan szerepeltek szavazásunkon az elmúlt év legizgalmasabb reklámjai, olvassa el Reklámmustra összeállításunkat!

Lemaradt a Radiátor együttes, megbukott az év férfija

A középmezőnyben, a negyedik és ötödik helyen két autógyár reklámja található, amelyek merőben különböző stratégia mentén próbálják népszerűsíteni terméküket.

Rögös magyar valóság

A Nissan terepjáró holdbéli tájakon játszódó, látványos digitális trükkökkel zsúfolt szpotja sokadik látásra is lenyűgöző, olvasóink azonban mégis inkább a mai magyar valóságra építő Suzuki hirdetését méltatták. "Nagyon aranyos, jól eltalált benne a karakter, és az amúgy nagyon snassz alaptémát teljes mértékben átvarázsolja egy kellemes, jól elkapott emberi epizóddá. Hasonló hatásai miatt kedveltem meg az évekkel korábban futott Vad Angyal tv-sorozatot" - írja a már fentebb is idézett "dsc".

Ezzel a véleménnyel bizonyos tekintetben Andrási Katalin reklámszakértőnk is egyetértett: "Kiváló alkotás, büszkék lehetünk rá! Ragyogó casting, szép színészi munka és narráció! Remek példája annak, hogy nem feltétlenül kell egy autóreklámfilmnek hangos-mozgó katalógusnak lennie ahhoz, hogy sikeres legyen. Sőt!"

Nem értik a poént?

A McDonaldstól meglehetősen szerény eredmény, hogy a "Sokba kerülhet, ha otthon maradsz!" szlogennel futó szpotja csupán a hatodik helyre volt elegendő. Olvasóink közel harmada közhelyesnek, gagyinak találta, és kifejezetten utálta a reklámot.

Miért? Itt egy lehetséges magyarázat: "Úgy látom, továbbra is a tizenévesek a célcsoport, mert tapasztalataim szerint más korosztály kevésbé érti a reklámban szereplő poént és annak az ajánlattal való összefüggését. Én értem, ezért tetszik is" - mondta reklámszakértőnk.

Nem jött be a retró

Szintén nagy meglepetés volt, hogy a karakteres, bevállalós reklámjairól ismert UPC Radiátor együttesét olvasóink szinte kiszavazták a versenyből, annak ellenére, hogy az azóta szinte "kultuszfilmmé" vált utolsó modemes internetezőért egy évvel ezelőtt még a fődíjat ítélték oda a cégnek. Majdnem a felük rögtön a távkapcsolóért nyúl, amikor feltűnik a képernyőn a bajuszos úriember, és rázendít: "Válts! Válts!" Andrási Katalin azonban a szpot pozitívumait hangsúlyozta: "A megbízó tendenciózusan dicséretes bátorsággal tör ki a konkurens szolgáltatók egyenreklámjai közül."

A 2006-os Reklámmustra szavazás kevésbé sikeres jelöltjei között végül meg kell említeni a Borsodi Sörgyár "Az év férfija" sorozatát is. Sokan értetlenül ültek a szpot előtt, többek között Andrási Katalin is: "Nem értem a koncepciót. (...) Mi köze a házimunkának a sörhöz? Nyilván, ha elővesszük a klisét (sörivó férfi otthon csak meccset nézni tud), akkor valahova oda van elrejtve a poén, de akkor sem értem. A Borsodi olyan sör, amiért bevásárlólista nélkül is képes egy férfi vásárolni?" A fentiekkel természetesen nem kötelező egyetérteni, sőt!

Kedves Olvasóink, köszönjük, hogy ismét velünk tartottak a reklámok világában! Hogy érdemes volt-e? Egy dologért biztosan: kiderült, mi magunk is mennyire sokszínűek vagyunk. Reméljük, legközelebb is szavaznak majd kedvenc tévés szpotjaikra!

Köszönjük a TNS Media Intelligence-nek a cikk írásához nyújtott segítséget!

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!