Szinte a teljes nyereséget elszipkázza az Apple


Eddig is tudtuk, hogy az Apple dominálja a mobiltelefongyártók piacát, a Canaccord Genuity legfrissebb tanulmánya ezt még láthatóvá teszi.

Ugyan az okostelefonok piacának csak a 17,2 százalékát birtokolja, a mobiltelefonok piacán kitermelt profit 91 százalékát vágja zsebre az Apple. A Canaccord Genuity kimutatása szerint így a többi gyártóra az összes profitnak mindössze 9 százaléka jut. Már ha jut, hiszen az Apple mögött második legnagyobb nyereséget kimutató Samsung az összprofit 14 százalákát elviszi, vagyis a többi gyártóra összesítve már csak veszteség jut. Pedig olyan nagyágyúk vannak ezen a piacon, mint a Microsoft, a BlackBerry, a HTC, a Lenovo, vagy a Sony.

Persze az is igaz, hogy a Canaccord Genuity elemzése nem teljes, hiszen a Huawei, vagy a Xiaomi mobiltelefongyártó részlegének az eredményességi számait nem tartalmazza. A kimutatás, amelynek egyik ábrája a piaci részesedést, a másik az összes nyereség megoszlását mutatja, azért is sántít, mivel az előbbi csak az okostelefonok piacára, míg utóbbi a mobil üzletágra vonatkozik.

A szépséghibák ellenére a két grafikon jól ábrázolja, hogy a mobilpiacon a nyereség jelentős része a prémiumszegmensben, illetve a magasabb árfekvésű termékek piacán generálódik.

mfor.hu


Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Promóció

Így kereshet pénzt profikkal
Érdemes a befektetési döntéseket magunknak meghozni, vagy bízzunk inkább szakemberekben?

Élményfaktor a digitális fizetésben
Lakást vegyünk vagy aranyat?

Nulla kamatot adnak a bankok? Akkor most mit kezdjen a pénzével?

-----------------------------------------------------------------------------

Most sokat spórolhat a céges tankoláson, mutatjuk hogyan!
Ha személyre szabott, prémium szolgáltatásokat szeretne valaki, nem a "megszokott" nagy olajvállalat kútjait érdemes választani.

-----------------------------------------------------------------------------

Mire épülnek a digitális fizetési modellek? Mi köze az élménynek a profithoz? Mit adhatunk a felhasználóknak?

Élményfaktor a digitális fizetésben

.
hirdetés
elrejt
 
.