1p

A prognosztizált közel négy százalékos bruttó hazai termék (GDP) csökkenése miatt szakértők szerint mintegy 8-10 százalékkal szűkülhet a magyarországi logisztikai piac, számol be a Világgazdaság.

A pangó külpiaci és hazai kereslet miatt a szegmens tartós lassulással néz szembe: az utóbbi tíz év második legnagyobb viszszaesése következett be a külkereskedelmi forgalomban. Az ingadozó üzemanyagköltségek és a kiszámíthatatlan keresletváltozás az ellátási piacok hosszára is hatást gyakorol.

Dejcző László, a DHL Freight ügyvezető igazgatója szerint a csökkenő árumennyiség és a finanszírozási nehézségek a Magyarországon közel 20 ezer kis- és mikrovállalkozást tömörítő közúti fuvarozói piacot érintették a legérzékenyebben.

A hatékonyabb fuvartervezés, a szolgáltatók közötti összefogás átmeneti megoldási lehetőséget jelenthet a piac szereplői számára, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!