3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

További kétszámjegyű esés jöhet idén a tévés reklámpiacon, a gazdasági nehézségek mindegyike érezteti hatását - hangzott el a TV2 hétfői sajtótájékoztatóján. A csatorna célja most az eddigi negatív trend megfordítása, illetve a márkaépítés az őszi műsorstruktúrában. Mfor.hu-tudósítás.

Nem sikerült piacvezetővé válni

Tavaly novemberben, amikor engem felkértek vezérigazgatónak, akkor megindult a cég átvilágítása, hogy kiderüljön, milyen állapotok vannak házon belül és kívül - emelte ki a hétfői sajtótájékoztatón Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója. A szakember szerint először látni kellett, mennyire stabil az alap, lehet-e rá támaszkodni.

Az előző érában fontos kommunikált cél volt, hogy a csatorna piacvezetővé váljon, ezt a tavalyi év végére kellett volna elérni. Ez a kijelentés akkor született, amikor a piac recesszióba süllyedt, ezért nem sikerült megvalósítani a célt, ami erősen rányomta a bélyegét a TV2 megítélésére - hangsúlyozta Simon Zsolt. A vezérigazgató szerint most felelős magatartással próbálnak építkezni, cél a tévés tartalmak kiterjesztése, hogy olyan pénzeket érjenek el, melyek eddig nem elsősorban a reklámpiacon voltak jelen. A csatorna tulajdonosai számára is az a legfontosabb, hogy folyamatosan építkezzenek, növeljék a márka értékét.

Bajban a reklámpiac

A piaci nehézségek ellenére a két nagy kereskedelmi csatorna tartja azt a prémium pozícióját, mellyel nagy tömeget ért el. A TV2 stabilan meg tudta őrizni második helyét a közönségarány tekintetében - mondta a sajtótájékoztatón a vezérigazgató. "A nyilvános mérlegadatokból kiderül, hogy a cég tavaly több mint kétmilliárd forintos veszteséget halmozott fel, ezek a számok nem sok jót sejtetnek. Az utóbbi évek adataiból az is kiderül, hogy a csatorna piaci részesedést veszített, hiszen nagyobb mértékben esett vissza, mint a piac, így elérte azt a határt, ahol már veszteséget termelt" - mondta Simon Zsolt. Hozzátette: most reális cél lehet a negatív tendencia megfordítása. Emellett vissza akarják szerezni azt a piaci részesedést, "ami a TV2-nek járna”.

A vezérigazgató kiemelte: becsléseik szerint az idén további 12 százalékkal eshet vissza a tévés reklámpiac, holott már eddig is "rengeteg pénz tűnt el". A gazdasági nehézségek, a különadók mind rányomják a bélyegüket a piacra, kihatnak a gazdasági kilátásokra - tette hozzá, ez pedig eddigi nem látott gazdasági és nézettségi versenyt eredményezett a két nagy csatorna között, hiszen a kisebb reklámtorából akart mindenki ugyanakkora vagy nagyobb részt kihasítani.

Sikerült elbizonytalanítani az RTL-t

Az elmúlt hónapokban a TV2 szakemberei sok időt fordítottak tervezésre, stratégiaelemzésre, piackutatásra - mondta a csatorna vezére. Az eredmények közül kiemelte, hogy az első félévben egész napos tevékenységben tartani tudták a tavalyi számokat, ami köszönhető a hosszabb Tényeknek, a Jóban-rosszban dupla epizódjainak is.

Nagy sikerként éljük meg, hogy a konkurenciát sikerült elbizonytalanítani, erre volt példa a Híradó kimozdítása a fél hetes sávból a Tények sikerének hatására. Emellett büszkék vagyunk arra, hogy a weboldal látogatottságát sikerült megduplázni - mondta az eredmények kapcsán Simon Zsolt.

A vezérigazgató hozzátette: bármilyen nehéz is a gazdasági helyzet, nem engedhetik meg, hogy ne invesztáljanak új programokba. A csatorna fókuszcsoportos kutatásai azt is kimutatták, hogy még az eddiginél is intenzívebb érzelmeket kell kiváltani a nézőkből, ezért is született az "Élmény a négyzeten" szlogen.

BK

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!