2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az eddig közzétett karácsonyi online vásárlási adatok alapján bizonyosnak tűnik: nem zártak rossz évet a kereskedők az Egyesült Államokban. A vásárlási kedv azonban hullámzó volt, így a miértekre érdemes odafigyelni.

November 1-e és december 21-e között - a comScore Networks adatai szerint - mintegy 17,5 milliárd dollárt hagytak virtuális áruházakban az USÁ-ban, ami mintegy 24 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Hasonló mutatókkal rukkolt ki a Nielsen/Netratings, a Goldman Sachs és a Harris Interactive is. Ezek szerint október 29-e és december 25-e között mintegy 25 milliárd dollár vándorolt az e-kereskedők zsebébe.

Érdekes, hogy a vásárlók több mint fele (54 százalék) december közepére már be is fejezte az ajándékok beszerzését, míg 10 százalék ekkor még hozzá sem kezdett. Leginkább ruházati cikkeket, számítástechnikai eszközöket, elektronikai készülékeket és könyveket vásárolnak online a tengeren túliak. Egy felmérés szerint a vevők mintegy 70 százaléka "nagyon" vagy "általában" elégedett a virtuális shoppingolással, s csak mindössze öt százalék akad, aki kifejezetten rossz tapasztalatokkal rendelkezik e téren.

Ezzel ellentétes eredményre jutott a ForeSee kutatása, mely szerint a decemberi hónap közepén romlott a vásárlók elégedettségi mutatója. Ugyan az esés alig volt érzékelhető, s az egy százalékot sem érte el, szakértők szerint érdemes megvizsgálni, mi okozhatta a vásárlók kedvének lankadását, mivel hasonló tendenciát tapasztalt a cég a 2004-es karácsonyi szezonban is. Az eredményeket összevetve arra következtetnek, december 15-18-a között már nagyon erős az ajándékvásárlási nyomás a fogyasztón. Elégedetlenkedni kezd, s attól retteg, esetleg nem tudja beszerezni a kívánt terméket, annak kiszállítása késni fog. Ezekre az aggodalmakra ugyan nem találtak még megoldást a szakértők, vannak azonban problémák, amik kiküszöbölhetők némi odafigyeléssel.

A leggyakoribb nehézségek, amik elriaszthatják a vásárlót a Hostway felmérése szerint a következők: pop-up hirdetések (34,9 százalék), hosszú, nehezen érthető regisztráció (16,7 százalék), valamilyen szoftver installálása 15,7 százalék, lassan letöltődő oldal (9,1 százalék).

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!