3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az "evolúció" volt a 2007 cannes-i reklámfesztivál jelszava, ahol 11 ezren gyűltek össze a reklámiparból Franciaország déli részén, hogy tiszteletüket tegyék a kreativitás ünnepén.

A Dove vírusos hirdetésként induló reklámja, az "Evolution" kapta a legmagasabb elismerést a cyber és a film kategóriákban is, amely azt mutatja, hogy a digitális eszközöknek igenis szerepük van a márkaépítésben. Ez az első alkalom a fesztivál történetében, hogy ugyanaz a produkció nyert mindkét kategóriában - írja az Adweek.com.

"Óriási ötlet, gyönyörű kivitelezés és erős sztori jellemzi a Dove reklámját" - közölte Bob Scarpelli, a fesztivál zsűrijének elnöke és a DDB Worldwide elnök-vezérigazgatója. "Hiszünk ennek a hirdetésnek az erejében és a jó ötletben".

Bár a hirdetés internetes előélete nem volt kulcstényező a "grand pix" odaítélésében, Scarpelli szerint jó jel, hogy a fesztivál szervezői felismerik: a virusmarketing szerepe egyre fontosabbá válik.

"A zsűri szerint magasan ez volt a legjobb reklám az egész show-n" - tette hozzá a brazil Celso Loducca, a zsűri egyik tagja. "Egyáltalán nem probléma, hogy mindez az interneten kezdődött".

Egyre nagyobb az interaktivitás szerepe

A dupla fődíj odaítélése a reklámiparnak irányt mutat a jövőre nézve, miszerint a jövőben a fogyasztók választják ki a márkaüzeneteket interaktív módon, és így erősíthetik bizonyos termékek terjesztését.

A torontói Ogilvy & Matter egy átlagos nő átalakulását mutatja be gyönyörű modellé a Dove reklámokban. Mióta az Ogilvy feltöltötte az "Evolution" hirdetést a YouTube-ra tavaly októberben, 3,7 millióan nézték meg.

Az Evolution három tradicionális televíziós fődíjast győzött le, megelőzte a Nike "I Feel Pretty", a Sony Bravia "Paint" és a Wind Energy Initiative "The Power of Wind" című kampányát is.

A Saatchi&Saatchi az év ügynöksége

Összesen 12 arany oroszlánt, 17 ezüst és 50 bronz díjat osztottak ki. Ebből az amerikaiak vihettek haza négy arany, hat ezüst és 16 bronz díjat. Az amerikai győztes a Coca-Cola "Videogame" című reklámja, a Volkswagen "Safe Happens" és a Nike "I Feel Pretty" hirdetése. Ez utóbbi két aranyat is kapott a legjobb zene és a legjobb kosztüm kategóriában.

A legötletesebb reklámoknak járó "titánoroszlánt" kapott a Crispin Porter + Bogusky a Burger King "Xbox King Games" kampányáért. Díjat nyert az Unilever Axe 3 kampányáért felelős VegaOlmosPonce ügynökség is.

Az év reklámügynökségi hálózata idén a BBDO, megelőzve a DDB-t és a Saatchi&Saatchi-t. Az év ügynöksége pedig a Saatchi&Saatchi lett New York-i ügynökségével, a DDB és az Ogilvy előtt.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!